Książki dla dzieci » Twórz własne gry komputerowe w Pythonie

Twórz własne gry komputerowe w Pythonie
PATRONAT CzasDzieci.pl

Twórz własne gry komputerowe w Pythonie

Wyd.: Wydawnictwo Naukowe PWN
Wiek dziecka: od 10 do 14 lat
Ocena: 5.0/5 od 1 os.
ISBN: 9788301193225

NIE POPRZESTAWAJ NA GRANIU – ZACZNIJ PISAĆ WŁASNE GRY!


Z książki "Twórz w języku Python własne gry komputerowe" dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeżeli jest to twoje pierwsze spotkanie z programowaniem.
Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi. Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą ci wykonać kolejny krok w karierze programisty.


Nauczysz się, w jaki sposób:
·         Łączyć pętle, zmienne i instrukcje związane z przepływem sterowania w prawdziwe, działające programy.
·         Wybierać odpowiednie w struktury danych, takie jak listy, słowniki i krotki.
·         Wzbogacać gry o grafikę i animacje za pomocą modułu pygame.
·         Obsługiwać dane wprowadzane za pomocą klawiatury i myszy.
·         Zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi.
·         Przekształcać komunikaty tekstowe na tajny kod za pomocą technik kryptograficznych.
·         Debugować programy i wyłapywać najczęściej spotykane błędy.

 

Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie  informatyki.
A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?

 

Al Sweigart to programista, zajmujący się nauczaniem programowania zarówno dzieci jak i dorosłych.

KUP TERAZ

Recenzje książki (Twórz własne gry komputerowe w Pythonie)

Recenzja rodzica
Programowanie jest dla Ciebie!

Jeśli marzysz o stworzeniu własnej gry komputerowej (a przy okazji możesz jeszcze zaimponować znajomym!), ale nie wiesz czy masz wystarczające umiejętności programistyczne to  koniecznie sięgnij po książkę „Twórz własne gry komputerowe w Pythonie” Ala Sweigerta, która w przystępny sposób i „krok po kroku”, pomoże ci stworzyć świetne gry, takie jak: „Szubienica”, „Zgadnij, jaka to liczba”, „Smocza kraina” czy „Kółko i Krzyżyk”.


Dodatkowo, z tej rewelacyjnej książki poznasz jeszcze wiele ważnych pojęć programistycznych i matematycznych, które pomogą ci stworzyć  własną, bardziej zaawansowaną i oryginalną grę oraz dowiesz się, jak zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, dzięki której będziesz mógł grać z własnym komputerem. A to tylko niektóre zagadnienia, które Autor prezentuje w książce w sposób czytelny i zrozumiały, nawet dla laików komputerowych.


Zatem nie czekaj, weź tę znakomitą książkę, siadaj do komputera i przekonaj się, że tworzenie własnych gier to fantastyczna zabawa!

Recenzja nauczyciela
Zabawa w tworzenie gier

Wychowując się z komputerami i telefonami w rękach, najmłodsi przyswajają komputerowe słownictwo jak najprostszą wyliczanką. Pojęcia online, debugowanie, moduły, software, które dla nas często pozostają niezrozumiałe, stanowią dla nich jasny przekaz. Nie dziwi więc, że wydawnictwa zaczynają prześcigać się w promowaniu książek informatycznych dla dzieci i młodzieży
Nakładem wydawnictwa PWN ukazała się obszerna pozycja "Twórz własne gry komputerowe w Pythonie", przybliżająca czytelnikowi podstawy programowania.
Książka napisana została bardzo fachowo. Już na wstępie dowiadujemy się jak z niej korzystać, skąd pobrać program i gdzie szukać dodatkowej pomocy, jeśli informacje zawarte w poradniku okażą się niewystarczające. Początkowe rozdziały poświęcone zostały teorii programowania – pojęciom programistycznym i matematycznym, pomagającym w pierwszym spotkaniu z Pythonem. Każdy kolejny, z 20 rozdziałów, to szczegółowo opisane etapy tworzenia coraz bardziej zaawansowanych gier. Czytelnik dowie się jak łączyć pętle, zmienne i instrukcje w programy, wzbogacać gry o dźwięki i obrazy, zaprogramować sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi, debugować czy przekształcać komunikaty tekstowe za pomocą technik kryptograficznych.
Poradnik Al. Sweigarta to prawdziwe kompendium wiedzy dla wszystkich, którzy chcieliby zająć się programowaniem. Przejrzyście wydany, dokładnie, a przede wszystkim zrozumiale opisany i uzupełniony wieloma ilustracjami, wpaja solidne podstawy informatyczne. Na uznanie zasługuje stosowany na końcu każdego rozdziału zabieg podsumowujący najważniejsze informacje, dzięki czemu można utrwalić zdobytą wiedzę.
Uważam, że "Twórz własne gry komputerowe w Pythonie" to książka na piątkę. Nie tylko wypełni nudne popołudnia, ale przekształci biernych użytkowników nowych techonologii w programistów ograniczonych jedynie wyobraźnią.



Lubisz CzasDzieci.pl?
KOMENTARZE:

Napisz komentarz, pomóż innym, opiniuj treści
Treść:
Maksimum 1500 znaków.
Imię:
Kod z obrazka:

Książki dla dzieci

Recenzje książek

Zakamuflowana lekcja historii
Recenzja rodzica

Zakamuflowana lekcja historii

Książka: Alfabet Niepodległości
Zazdrościmy Wam, że zabawę z tą książką macie jeszcze przed sobą
Recenzja rodzica

Zazdrościmy Wam, że zabawę z tą książką macie jeszcze przed sobą

Książka: Zwariowany dzień. Trzydzieści zagwozdek
Poprzez dowcipne limeryki i interesujące teksty opowiada o kulturze żydowskiej
Recenzja bibliotekarza

Poprzez dowcipne limeryki i interesujące teksty opowiada o kulturze żydowskiej

Książka: Drejdl i Hamantasze. Przewodnik po kulturze żydowskiej dla najmłodszych
Wychowanie (nie tylko) językowe
Recenzja rodzica

Wychowanie (nie tylko) językowe

Książka: Siódme niebo. Przygód nie tylko językowych ciąg dalszy
Mary Poppins z Grajdołka
Recenzja rodzica

Mary Poppins z Grajdołka

Książka: Babcocha
więcej recenzji

Książki nagrodzone

Brzuchem do góry

Brzuchem do góry

Książka Roku - konkurs Polskiej Sekcji IBBY
Książka Roku - konkurs Polskiej Sekcji IBBY »
Nagroda graficzna za książę obrazkową
Rok przyznania: 2017
Czarne jeziora

Czarne jeziora

Nagroda DOBRE STRONY
Nagroda DOBRE STRONY »
Nominacja
Rok przyznania: 2017
Biały Teatr panny Nehemias

Biały Teatr panny Nehemias

Książka Roku - konkurs Polskiej Sekcji IBBY
Książka Roku - konkurs Polskiej Sekcji IBBY »
Honorowe wyróżnienie w kategorii literatura
Rok przyznania: 2017
Książka do zrobienia

Książka do zrobienia

Bologna Ragazzi Award
Bologna Ragazzi Award »
Wyróżnienie Bologna Ragazzi Award for Art Books
Rok przyznania: 2017
Ala Baba i dwóch rozbójników

Ala Baba i dwóch rozbójników

Nagroda im. Kornela Makuszyńskiego
Nagroda im. Kornela Makuszyńskiego »
Nominacja
Rok przyznania: 2017
więcej nagrodzonych książek
Aktywne dziecko1 Niemożliwi detektywi1 Gry Nasza Księgarnia1 Niezapominajka1 Domowa Akademia1 Pierwsze Książeczki1 Książki dla dzieci1
Ranking

Książ z duchami, których nie trzeba się bać :)

Książ z duchami, których nie trzeba się bać :)Czyli co warto czytać dla przyjemności.
  • Niedokończony eliksir nieśmiertelności
    1.
  • Willa Trzech Łotrów
    2.
  • Czarownica piętro niżej
    3.
  • Elf i dom strachów
    4.
  • Duch z butelki
    5.
cały ranking »inne rankingi »

Sonda – Czas Dzieci

Jaki jest wiek Twojego Dziecka?
Twój głos pomoże nam lepiej wyprofilować nasze informacje.
do 3 latek
od 3 do 7 lat
od 7 do 10 lat
od 10 do 14 lat
powyżej 14 lat


Kraków | Warszawa | Wrocław | Śląsk | Łódź | Poznań | Lublin | Trójmiasto | Bydgoszcz | Rzeszów | Szczecin

© Copyright by Czas Dzieci - Portal informacyjno-rozrywkowy 2006-2018