Książki dla dzieci » Twórz własne gry komputerowe w Pythonie

Twórz własne gry komputerowe w Pythonie
PATRONAT CzasDzieci.pl

Twórz własne gry komputerowe w Pythonie

Wyd.: Wydawnictwo Naukowe PWN
Wiek dziecka: od 10 do 14 lat
Ocena: 5.0/5 od 1 os.
ISBN: 9788301193225

NIE POPRZESTAWAJ NA GRANIU – ZACZNIJ PISAĆ WŁASNE GRY!


Z książki "Twórz w języku Python własne gry komputerowe" dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeżeli jest to twoje pierwsze spotkanie z programowaniem.
Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi. Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą ci wykonać kolejny krok w karierze programisty.


Nauczysz się, w jaki sposób:
·         Łączyć pętle, zmienne i instrukcje związane z przepływem sterowania w prawdziwe, działające programy.
·         Wybierać odpowiednie w struktury danych, takie jak listy, słowniki i krotki.
·         Wzbogacać gry o grafikę i animacje za pomocą modułu pygame.
·         Obsługiwać dane wprowadzane za pomocą klawiatury i myszy.
·         Zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi.
·         Przekształcać komunikaty tekstowe na tajny kod za pomocą technik kryptograficznych.
·         Debugować programy i wyłapywać najczęściej spotykane błędy.

 

Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie  informatyki.
A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?

 

Al Sweigart to programista, zajmujący się nauczaniem programowania zarówno dzieci jak i dorosłych.

KUP TERAZ

Recenzje książki (Twórz własne gry komputerowe w Pythonie)

Recenzja rodzica
Programowanie jest dla Ciebie!

Jeśli marzysz o stworzeniu własnej gry komputerowej (a przy okazji możesz jeszcze zaimponować znajomym!), ale nie wiesz czy masz wystarczające umiejętności programistyczne to  koniecznie sięgnij po książkę „Twórz własne gry komputerowe w Pythonie” Ala Sweigerta, która w przystępny sposób i „krok po kroku”, pomoże ci stworzyć świetne gry, takie jak: „Szubienica”, „Zgadnij, jaka to liczba”, „Smocza kraina” czy „Kółko i Krzyżyk”.


Dodatkowo, z tej rewelacyjnej książki poznasz jeszcze wiele ważnych pojęć programistycznych i matematycznych, które pomogą ci stworzyć  własną, bardziej zaawansowaną i oryginalną grę oraz dowiesz się, jak zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, dzięki której będziesz mógł grać z własnym komputerem. A to tylko niektóre zagadnienia, które Autor prezentuje w książce w sposób czytelny i zrozumiały, nawet dla laików komputerowych.


Zatem nie czekaj, weź tę znakomitą książkę, siadaj do komputera i przekonaj się, że tworzenie własnych gier to fantastyczna zabawa!

Recenzja nauczyciela
Zabawa w tworzenie gier

Wychowując się z komputerami i telefonami w rękach, najmłodsi przyswajają komputerowe słownictwo jak najprostszą wyliczanką. Pojęcia online, debugowanie, moduły, software, które dla nas często pozostają niezrozumiałe, stanowią dla nich jasny przekaz. Nie dziwi więc, że wydawnictwa zaczynają prześcigać się w promowaniu książek informatycznych dla dzieci i młodzieży
Nakładem wydawnictwa PWN ukazała się obszerna pozycja "Twórz własne gry komputerowe w Pythonie", przybliżająca czytelnikowi podstawy programowania.
Książka napisana została bardzo fachowo. Już na wstępie dowiadujemy się jak z niej korzystać, skąd pobrać program i gdzie szukać dodatkowej pomocy, jeśli informacje zawarte w poradniku okażą się niewystarczające. Początkowe rozdziały poświęcone zostały teorii programowania – pojęciom programistycznym i matematycznym, pomagającym w pierwszym spotkaniu z Pythonem. Każdy kolejny, z 20 rozdziałów, to szczegółowo opisane etapy tworzenia coraz bardziej zaawansowanych gier. Czytelnik dowie się jak łączyć pętle, zmienne i instrukcje w programy, wzbogacać gry o dźwięki i obrazy, zaprogramować sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi, debugować czy przekształcać komunikaty tekstowe za pomocą technik kryptograficznych.
Poradnik Al. Sweigarta to prawdziwe kompendium wiedzy dla wszystkich, którzy chcieliby zająć się programowaniem. Przejrzyście wydany, dokładnie, a przede wszystkim zrozumiale opisany i uzupełniony wieloma ilustracjami, wpaja solidne podstawy informatyczne. Na uznanie zasługuje stosowany na końcu każdego rozdziału zabieg podsumowujący najważniejsze informacje, dzięki czemu można utrwalić zdobytą wiedzę.
Uważam, że "Twórz własne gry komputerowe w Pythonie" to książka na piątkę. Nie tylko wypełni nudne popołudnia, ale przekształci biernych użytkowników nowych techonologii w programistów ograniczonych jedynie wyobraźnią.



Lubisz CzasDzieci.pl?
KOMENTARZE:

Napisz komentarz, pomóż innym, opiniuj treści
Treść:
Maksimum 1500 znaków.
Imię:
Kod z obrazka:

Książki dla dzieci

Recenzje książek

Wzbudziła ogromne zainteresowanie
Recenzja rodzica

Wzbudziła ogromne zainteresowanie

Książka: Miasteczko z bajki
Czy wampir musi mieć kły?
Recenzja rodzica

Czy wampir musi mieć kły?

Książka: Niezwykła historia Sebastiana Van Pirka. Poczytaj ze mną
Pytania i zadania
Recenzja bibliotekarza

Pytania i zadania

Książka: Jak dzieci zmieniają świat? Ciekawostki i zadania
To nie jest typowa książka o gaszeniu pożarów
Recenzja rodzica

To nie jest typowa książka o gaszeniu pożarów

Książka: Strażak Lulek. Poczytaj ze mną
Wyręcza nas w odpowiedziach na trudne pytania
Recenzja rodzica

Wyręcza nas w odpowiedziach na trudne pytania

Książka: Anioł i mała
więcej recenzji

Książki nagrodzone

Biały Teatr panny Nehemias

Biały Teatr panny Nehemias

Książka Roku - konkurs Polskiej Sekcji IBBY
Książka Roku - konkurs Polskiej Sekcji IBBY »
Honorowe wyróżnienie w kategorii literatura
Rok przyznania: 2017
Kresek, Bartek i całkiem zwyczajny początek

Kresek, Bartek i całkiem zwyczajny początek

Nagroda im. Kornela Makuszyńskiego
Nagroda im. Kornela Makuszyńskiego »
Laureat
Rok przyznania: 2017
12 półtonów. Książka o muzyce

12 półtonów. Książka o muzyce

Książka Roku - konkurs Polskiej Sekcji IBBY
Książka Roku - konkurs Polskiej Sekcji IBBY »
Honorowe wyróżnienie w kategorii grafika
Rok przyznania: 2017
Lawendowa czarownica

Lawendowa czarownica

Nagroda im. Kornela Makuszyńskiego
Nagroda im. Kornela Makuszyńskiego »
Nominacja
Rok przyznania: 2017
Przed i po

Przed i po

Nagroda DOBRE STRONY
Nagroda DOBRE STRONY »
Nominacja
Rok przyznania: 2017
więcej nagrodzonych książek
Na dziecięce pomysły1 Gry Nasza Księgarnia1 Pamiętnik Zuzy Łobuzy1 Pierwsze Książeczki1 Niezapominajka1 Domowa Akademia1
Ranking

Książ z duchami, których nie trzeba się bać :)

Książ z duchami, których nie trzeba się bać :)Czyli co warto czytać dla przyjemności.
  • Niedokończony eliksir nieśmiertelności
    1.
  • Willa Trzech Łotrów
    2.
  • Czarownica piętro niżej
    3.
  • Elf i dom strachów
    4.
  • Duch z butelki
    5.
cały ranking »inne rankingi »

Sonda – Czas Dzieci

Czy poleciłbyś portal CzasDzieci.pl znajomym rodzicom?
zdecydowanie nie
raczej nie
nie mam zdania
raczej tak
zdecydowanie tak


Kraków | Warszawa | Wrocław | Śląsk | Łódź | Poznań | Lublin | Trójmiasto | Bydgoszcz | Rzeszów | Szczecin

© Copyright by Czas Dzieci - Portal informacyjno-rozrywkowy 2006-2018