Kraków

Matematyka dla dzieci w wieku 2-11 lat
Kraków Zapisy 2–11 lat

Matematyka dla dzieci w wieku 2-11 lat

Wpis archiwalny

Matematyka jest wszędzie wokół nas. Można dzięki niej wyrazić ciężar kamienia znalezionego na spacerze, zmierzyć drogę z przedszkola do domu i budować solidne domki z klocków.

 

Jeśli tylko pokażemy dziecku fascynujący świat matematyki, samo zechce się jej uczyć. Na takich założeniach opiera się metoda MathRiders opracowana przez Grupę Edukacyjną Helen Doron.


Celem programu jest wspomaganie dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym w rozwijaniu ich zdolności matematycznych, stymulowanie ich rozwoju umysłowego a także społecznego.

 

Prowadzone zajęcia mają pomóc dzieciom dostrzec matematykę w codziennym życiu, pokazać jak bardzo jest ona istotna w wielu sytuacjach. Rozbudzanie zainteresowania przedmiotem - nauka poprzez rozrywkę i zabawę, specjalnie dobrane ćwiczenia, wykorzystujące naturalną ciekawość dzieci i ich różnorodny sposób poznawania świata, powoduje pozytywne nastawienie do matematyki.

 


Matematyka od czwartego roku życia? To możliwe.


Programy MathRiders rozpoczynają się od segmentu Mathjogs, przeznaczonego dla wieku 4-11 lat, wprowadzającego dzieci w świat matematyki. Metoda MathJogs to kontakt z atrakcyjnymi instrumentami dydaktycznymi, obejmującymi zabawy ruchowe, muzykę, piosenki, opowieści i wiele innych form aktywności, dzięki którym dzieci nigdy nie są znużone nauką co wpływa na właściwe nastawienie do uczenia się. Rozwój umysłowy wpływa nie tylko na lepsze rozumienie matematyki ale także ułatwia zdobywanie wiedzy z innych przedmiotów. 


MathRiders to wyjątkowe zajęcia dodatkowe dla dzieci, odpowiednie nawet dla czterolatków. Tak wczesny start możliwy jest dzięki niezwykle atrakcyjnej formie lekcji. W ich czasie dzieci wcielają się w małych odkrywców. Porównują wagę różnych przedmiotów, sprawdzają ile słomek potrzeba, żeby zmierzyć maskotkę i starają się odgadnąć ile cukierków jest w kapeluszu. Nie wiedząc jeszcze o tym, że klocki to prostopadłościany, ostrosłupy i walce, układają z nich najróżniejsze konstrukcje. Z czasem uczą się nazw brył i zachodzących pomiędzy nimi zależności. Kategoryzują i dobierają je pod względem koloru i kształtu, przy okazji przyswajając podstawy teorii zbiorów.


Matematyki można uczyć się zespołowo!


Aby nauka była jeszcze ciekawsza, dzieci pracują w małych grupach. Dzieląc się ze sobą odkryciami, analizują nawzajem swoje błędy i sukcesy. Tłumaczą kolegom to, co udało im się prędzej zrozumieć. Choć na co dzień kojarzymy przyswajanie wiedzy z indywidualnym wysiłkiem, a dodatkowe zajęcia z korepetycjami z matematyki „jeden na jeden”, szybko okazuje się, że maluchy w zespole zdobywają wiedzę dużo bardziej efektywnie. Postępy jednego ucznia napędzają rozwój innych.


Wraz ze wzrostem poziomu umiejętności dzieci, zwiększa się poziom trudności zadań. Im uczniowie starsi i mądrzejsi, tym bardziej wymagające stawiane są przed nimi wyzwania. W związku z tym, uczęszczająca na zajęcia MathRiders młodzież siedzi przy biurku nieco częściej niż maluchy. Podstawowa zasada pozostaje jednak bez zmian.

 

Nauka ma być efektem doświadczeń i samodzielnego wnioskowania, a nie biernym przyswajaniem wiedzy bez jej zrozumienia.

 

Indywidualizacja nauczania dla dzieci starszych pozwala dostosować wiedzę do umiejętności oraz rzeczywistych potrzeb ucznia.


Sprawdź efektywność szkoły matematyki MathRiders
Okazją, żeby się przekonać się o skuteczności metody, będą bezpłatne lekcje pokazowe w Centrum Nauczania Metis w Krakowie.

 

Na dogodny termin można umówić się telefonicznie (517-696-385) bądź mailowo metis@metis.net.pl lub metis.krakow@mathriders.com


Więcej informacji:
www.metis.net.pl oraz www.mathriders.pl

 

MathRiders Starter i MathRiders Junior to metody wczesnego rozwoju myślenia matematycznego opracowane przez Grupę Edukacyjną Helen Doron.
Zbudowanie solidnych podstaw matematyki wymaga podejścia opartego na systematyczności. Powtarzalność zadań i ciągła praktyka buduje pewność siebie i pozwala na dogłębne zrozumienie omawianych zagadnień. Aby stworzyć te solidne podstawy, prezentujemy dzieciom następujące obszary matematyki:

 

  • Zmysł liczbowy i działania - rozumienie liczb całkowitych i faktu, że liczby reprezentują ilość; liczenie, porządkowanie, porównywanie, ale także dodawanie i odejmowanie.
  • Wstęp do algebry - rozpoznawanie, powielanie oraz tworzenie wzorów i zależności.
  • Geometria i zmysł przestrzenny – rozpoznawanie figur i brył oraz opisywanie zależności przestrzennych, czytanie map, wizualizacja obiektów w przestrzeni oraz zastosowanie geometrii w rozwiązaniu zadań.
  • Miary - poznawanie sposobów mierzenia i porównywania; rozumienie, czym jest jednostka, oraz rozumienie pojęć: długości, wagi, temperatury, objętości, czasu i pieniędzy.
  • Analiza danych - używanie wykresów, tabel i grafów w celu organizacji, porównywania i interpretacji danych.

 

W tych wczesnych latach nauki dzieci kształtują swoje pojecie o tym, czym jest matematyka oraz o sobie samych, jako osobach uczących się tego przedmiotu. Przekonania te wpływają na ogólną postawę dzieci do matematyki oraz na ich osiągnięcia w tej dziedzinie. Małe dzieci nabywają dużo wiedzy matematycznej poprzez codzienne czynności i zabawę. Zgłębienie pięciu powyższych elementów prowadzi do lepszego zrozumienia, jak i używania języka matematycznego przez cały późniejszy czas.


Nasze warsztaty prowadzimy dla grup wiekowych:
2-3 lat  czas trwania ok. 30 minut
4- 5 lat czas trwania ok. 40 minut
6 -11 lat czas trwania ok. 60 minut

Organizator:

Centrum Nauczania METIS

ul. Żabiniec 11, 31-215 Kraków.
tel.: 517 696 385

Wydarzenia w Krakowie

Przeczytaj również

Warto zobaczyć