Wstydliwy przedszkolak
Witam.
Mój synek w marcu skończy 5 lat. Od września chodzi do przedszkola. Mówi, że nie chce chodzić do przedszkola, ale nie robi przy rozstaniu jakiś histerii, tylko po prostu wchodzi do sali.
Problem w tym, że nie chce bawić się z dziećmi w zabawy grupowe czy brać udział w przedstawieniach. Nie chce ćwiczyć na rytmice tylko siada na ławce i obserwuje. Opiekunki próbują go namawiać, on bardziej zamyka się w sobie.
Bawi się z tylko jedną dziewczynką, którą zna od urodzenia. Nie rozmawia z paniami , nie chce opowiadać co robił na wakacjach itp.
Zastanawiam się czy on potrzebuje więcej czasu czy powinnam się zgłosić do psychologa dziecięcego?
Pytanie przesłała Pani Ewa
mgr Aneta Zielińska - psycholog dziecięcy, seksuolog dziecięcy, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny dzieci i młodzieży
mgr Aneta Zielińska

psycholog dziecięcy, seksuolog dziecięcy, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny dzieci i młodzieży
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
Aby pomóc dziecku w przezwyciężeniu trudności w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami zachęcam do organizowania dzieciom wspólnego czasu poza przedszkolem, wspólne spacery, zabawy, wyjścia do atrakcyjnych miejsc. Aby syn chciał bawić się z dziećmi należy pokazać jak taka zabawa może wyglądać, pobawić się z synem i innymi dziećmi. Proszę rozmawiać z dzieckiem o tym, jak należy zachowywać się w zabawie, wzmacniając jego samoocenę i motywację do kontaktów z dziećmi, pokazując pozytywne tego strony. Konsultacja u psychologa dziecięcego może być bardzo pomocna.
Z poważaniem,
Aneta Zielińska