3-latek z diagnozą autyzmu
Witam, mój synek od kilku miesięcy ma postawioną diagnozę, obecnie składamy papiery na wczesne wspomaganie oraz staramy o orzeczenie o niepełnosprawności. U nas(woj.śląskie) króluje metoda behiawioralna, a ja uważam, że to nie do końca to. Chcę spróbować czegoś innego. Dużo czytałam o Pani szkole i chciałabym się umówić na spotkanie. Nasz synek przede wszystkim nie mówi i nie czuje potrzeby komunikowania się z otoczeniem, czasami tylko "odwiedza" nasz świat, a głównie jest biernym.obserwatorem.
Pytanie przesłała Pani Anna

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Anno,
należy natychmiast zacząć terapię metodą rozwojową.
Wszystkie informacje na ten temat znajdzie Pani w książce "Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda krakowska" (www.konferencje-logopedyczne.pl).
Metoda krakowska jest całkowicie odmienna od metody behawioralnej, która jest zwykłym tresowaniem dzieci.
Proszę umówić się na test i program terapii z panią mgr Agatą Dębicką (nr tel znajdzie Pani na stronie www.konferencje-logopedyczne.pl). Ja będę w kontakcie z panią Dębicką. Terminy badania u mnie są styczniowe. Jeśli będzie Pani miała taką potrzebę, to pani Dębicka poda Pani mój numer telefonu. Trzeba jednak natychmiast rozpocząć terapię rozwojową!!
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska