Problem z dzieckiem
Dzień dobry!!! Jestem mamą 7-letniej córeczki i nie wiem co mam zrobić,
ponieważ dzisiaj córcia powiedziała mi że kolega z podwórka 10-letni
chłopiec proponował jej robienie rzeczy, które robią dorośli (tylko on to
konkretnie określił). Nie wiem, co mam zrobić, bo wydaje mi się ze córcia jest jeszcze za mała na rozmowę o seksie. Proszę o pomoc co mam zrobić.

Dorota Kalinowska - Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Dorota Kalinowska
Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Odpowiedź:
Witam Panią,
wiek 7 lat jest okresem, gdzie zainteresowanie seksem jest już mniejsze niż było kiedyś. Dzieci próbują dociekać, zdarza się eksperymentowanie. Jest to także wiek, w którym dziecko rozumie, że dzieci biorą się gdy komórka mamy połączy się z komórką taty (można nazywać jaja lub nasiona). Nie uważam, aby córka była za mała na rozmowy o seksie. Nie należy rozbić z tego tematu tabu, bo to rozbudzi dziewczynki ciekawość. Jeśli o incydencie na podwórku córka mówiła z zainteresowaniem - może śmiało Pani jej opowiedzieć wg powyższego podkreślając, że to co proponował ci kolega mogą robić wyłącznie dorośli. Proszę mieć także na uwadze, że wiek chłopca czyli 10 lat to wiek znacznego zainteresowania obscenicznymi żartami, zwykle niegroźnymi. Jeśli natomiast córka zwróciła się do pani z przerażeniem, płaczem to należy uczulić dziecko, aby zwróciła się o pomoc do osoby dorosłej lub ignorowała tego typu zachowania. Dobrze by było aby pani podeszła do tej sytuacji spokojnie. Z dużym prawdopodobieństwem "propozycja" chłopca nie jest niczym groźnym a jest przejawem dojrzewania psychoseksualnego.
Pozdrawiam
Dorota Kalinowska