Brak skupienia i problem z zapamiętywaniem
Witam,
od kilku tygodni uczę mojego 4-letniego syna czytać na podstawie serii "Kocham czytać". Bardzo szybko opanował zeszyt numer 1, 2. Problem pojawił się natomiast z zeszytem nr 3, gdy przyszło mu odczytać samodzielnie i zapamiętać sylaby bez obrazków. Synek ma zdiagnozowaną prawostronną lateralizację.
Marta

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Marto,
rozpoznawanie sylab wymaga dużej aktywności lewej półkuli mózgu, co w znacznym stopniu jest trudne dla współczesnych dzieci, które zbyt dużo spędzają czasu przed telewizorem, komputerem, grami (nawet w telefonach komórkowych). Dlatego trzeba przeznaczyć trochę więcej czasu na czytanie sylab i urozmaicić te zabawy poprzez gry z sylabami. Można przygotować gry w Piotrusie sylabowe (zrobić samodzielnie lub skorzystać z pomocy z Wydawnictwa Edukacyjnego). Warto też skorzystać z pomocy "Sylaby inaczej" - www.konferencje-logopedyczne.pl.
Na stronie www.arson.pl znajdzie Pani zeszyty Agnieszki Bali, proszę wybrać stosowne ćwiczenia dla Synka. Jest tam także pakiet dla przedszkolaka, który pobudza aktywność własną dziecka.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska