2-latek nic nie mówi
Witam,
Śledzę to forum i Pani wypowiedzi... A co jeśli dziecko nie nadaje się do słuchania przez słuchawki - mój syn nawet nie da sobie ich założyć. To co pani w tym przypadku radzi? jaki trening? pobudzający mowę?
Ania

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Aniu,
Jeśli nie może Pani poradzić sobie z przytrzymaniem dziecka, by stopniowo (po 2-3 minuty) przyzwyczaiło się do słuchawek na uszach, to trzeba skorzystać z pomocy terapeuty (www.szkolakrakowska.pl). Proszę poczytać na forum portalu www.konferencje-logopeyczne.pl rady mam. Wszystkie mamy piszą, że początki były trudne, ale warto, bo potem dziecko zaczęło powtarzać słowa z programu, słuchać wypowiedzi dorosłych i komunikować się językowo spontanicznie.
Bez konsekwencji w stosowaniu terapii (jak w każdym leczeniu) nie dokonają się zmiany, a Pani Dziecko ma wyraźnie problemy, bowiem dwulatek powinien już łączyć wyrazy i budować zdania. W wieku dwóch lat mózg jest jeszcze bardzo plastyczny, jednak z każdym miesiącem pogłębiają się trudności dziecka, prowadzące do nieodwracalnych zmian w korze mózgowej.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska