5-latka i mega pamięć
Witam,
mam pytanie o 5-letnią dziewczynkę.
dziecko przejawia niebywałą pamięć jak na ten wiek, tak mi się przynajmniej wydaje, uwielbia puzzle, potrafi ułożyć puzzle dziecięce bez mrugnięcia okiem, nawet ja mam czasami problem, a ona raz zobaczy rysunek i potem już układa bez niego... Zabawa w memory nie sprawia problemu...
Pytanie brzmi co z tym fantem zrobić, jak rozwijać ten talencik?
No i jest jeszcze jedna sprawa, dziewczynka nie umie się skupić na jednej rzeczy, czynności przez dłuższy czas, nie wiem czy to problem czy nie....
oraz gdy dziecko gra w różne gry i zabawy i przegrywa to momentalnie się obraża i wychodzi... Chce tylko wygrywać...
proszę o odpowiedź...
Dziękuje
Jarosław

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Witam,
Pyta Pan jak rozwijać talent dziewczynki  - prawdopodobnie duże
umiejętności w zakresie percepcji oraz dobrą pamięć wzrokową. Radziłabym
raczej próbować rozwinąć sfery, z którymi ma problem wykorzystując te
silniejsze. Te mocna będzie rozwijała sama, bo ta aktywność jej wychodzi
dobrze, a takie aktywności dzieci same wybierają z radością.
Warto pracować z dziewczynką nad wydłużaniem czasu koncentracji
przeplatając aktywności których nie lubi z tymi, które uwielbia i
potrafi wykonać sprawnie. W tym wieku dzieci dopiero uczą się
przegrywać. Proszę "dawać" jej wygrywać i stopniowo wprowadzać sytuacje,
w których przegrywa.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak