Otwarta buzia u 8-miesięcznego dziecka
Dzień dobry.
Szukam pomocy specjalisty, gdyż bardzo niepokoi mnie fakt, że mój 8-miesięczny synek w ciągu dnia stale ma otwartą buzię (śpi z zamkniętą), a język jest widoczny między zębami. Synek w wieku dwóch miesięcy miał podcinane wędzidełko podjęzykowe, czy może mieć to związek? Jak ćwiczyć z tak małym dzieckiem? Będę wdzięczna za pomoc.
Marta

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga pani Marto, w tym wieku ważne jest gryzienie pokarmów stałych,
jabłka, marchewki, skórki od chleba, by wyćwiczyć sprawność żuchwy i
warg. Warto by Synek pił z kubeczka i jadł łyżeczką.
Proszę też "pobawić się" sylabami "ma mo mu me mi my, pa po pu
pe pi py i ba bo bu be bi by". Np. baranek mówi be be be, a dzidziuś
wołą ma ma ma, autko robi bi bi bi itd.
Odgłosy mogą wydawać laleczki, łyżeczki, piłeczki wszystko jedno, co
byle się dziecku nie nudziło.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska