Ślinienie a smoki
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie, gdyż moja dwuletnia córeczka, która się dużo ślini używa smoka do spania. Wiem, że jest już późno na smoczki, ale czy one pomogą czy raczej szkodzą ślinieniu?
Ania

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Aniu,
ciało obce w ustach zawsze daje efekt ślinienia, tak
jak my, kiedy żujemy gumę. Właśnie po to czasem dentysta poleca nam żuć
gumę, by pobudzić pracę ślinianek.
Jako logopeda mówię smoczkom stanowcze NIE. Wszystkie niedomknięte
wargi, wady wymowy (seplenienie i seplenienie boczne) to efekt ssania
pustego smoczka. Jeśli Córeczka ma całą noc częściowo rozwarte wargi,
to żuchwa jest wiotka, broda opada w dół.
Dziewczynka jest już duża, więc proszę wymyślić bajeczkę o Smoczkowej
Wróżce, która zabiera smoczek a zostawia coś (to co dziecku sprawi
radość). Dobra jest też bajeczka o Smoku, który przyszedł po swojego
synka Smoczka.
A potem nie można się ugiąć, nawet gdyby z wizytą miała
przyjść Królowa Angielska.
Serdecznie Pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska