Czy słuszne są postulaty pojawiające się często w środowiskach pedagogicznych i realizowane w projektach reform oświatowych o konieczności wczesnej stymulacji intelektualnej oraz o potrzebie wprowadzania przedszkolnych programów dydaktycznych? Czy ograniczanie zakresu swobodnej zabawy i jednostronne przyspieszanie rozwoju kognitywnego rzeczywiście optymalnie pomagają w zdobywaniu przez dziecko podstawowych kompetencji prospołecznych? Jakie to może mieć konsekwencje dla sensoryczno-motorycznego rozwoju małego dziecka? Kiedy dziecko jest dojrzałe do podjęcia nauki w szkole?
Grupa wybitnych pedagogów niemieckich prezentuje waldorfską wizję takich kwestii, jak: dojrzałość szkolna, harmonijny rozwój dziecka, specyfika uczenia się w wieku przedszkolnym oraz w pierwszych latach nauki szkolnej.
Zapraszamy do udziału w naszym nowym konkursie, w którym do wygrania książki wydawnictwa Impuls: „Pedagogika waldorfska dla dzieci od trzech do dziewięciu lat” oraz „Grafika dla smyka. Kropkowanki dla przedszkolaka”.
Dokończ jedno z dwóch zdań:
Swoje odpowiedzi wysyłajcie na adres: konkursy7@czasdzieci.pl.
Macie na to czas do dnia 14 marca. Wyniki ogłosimy już 16 marca.
Pamiętajcie o podaniu nam swoich danych korespondencyjnych, abyśmy mogli wysłać Wam nagrody!