Warszawa

Po bezpieczeństwo z Rogatkiem. Trwa druga odsłona kampanii Kolejowe ABC II

Po bezpieczeństwo z Rogatkiem. Trwa druga odsłona kampanii Kolejowe ABC II

Bohaterski nosorożec Rogatek i jego przyjaciele zaprosili na inaugurację drugiej odsłony kampanii Urzędu Transportu Kolejowego „Kolejowe ABC II” promującej bezpieczeństwo na kolei. Akcja ma bardzo szeroki zasięg, a jej zadaniem jest budowanie świadomości bezpiecznych i odpowiedzialnych zachowań  u dzieci, jak i dorosłych. Różnorodne działania w ramach Kolejowego ABC obejmują zarówno spoty medialne, działania edukacyjne prowadzone z wykorzystaniem nowych technologii, social mediów, jak i wydarzeń bezpośrednich.

 

 

Tu najmłodsi mogą liczyć na ciekawe i angażujące spotkania edukacyjne. Zajęcia prowadzone są przez profesjonalnych animatorów, którzy przygotowali trzy różnorodne warianty dopasowane do wieku odbiorców (od wieku przedszkolnego do 12 lat). Podczas zajęć młodzi słuchacze poznają kompendium bezpieczeństwa, jakie wiąże się z koleją. Szerokie spektrum kampanii nie dotyczy wyłącznie podróży, ale także bardzo istotnych informacji dotyczących zachowania bezpieczeństwa na peronach, dworcach, przy przejazdach kolejowych, a także zabawy w okolicach węzłów kolejowych. Dzieci poznają charakterystyczne dla kolei słownictwo, zasady współodpowiedzialności każdego pasażera czy użytkownika ruchu za bezpieczeństwo. Kolejowe ABC II, to szereg wzorców, do których oprócz znajomości zasad bezpieczeństwa należą także na pozór nieoczywiste sprawy związane z przewozem zwierząt, rowerów czy nawet prawidłowe i bezpieczne dla współpasażerów pakowanie produktów spożywczych, a także umiejętność reagowania na sytuacje podejrzane czy niebezpieczne. Do lekcji wykorzystywane są tablice multimedialne i elementy mobilnego miasteczka kolejowego. Na zakończenie lekcji uczestnicy otrzymują pakiety bezpiecznego podróżnika.

 

 

Wedle statystyk kolej jest najbezpieczniejszym środkiem transportu na lądzie. Mimo wysokiej rangi w statystykach bezpieczeństwa każdego roku na przejazdach kolejowo-drogowych dochodzi do kilkuset wypadków, dlatego szczególny akcent tegorocznej kampanii Kolejowe ABC obejmuje zakres odpowiedzialnych zachowań ze szczególnym uwzględnieniem obszarów stacji, przystanków i przejazdów kolejowych.

 

Urząd Transportu Kolejowego zaprasza również na otwarte i bezpłatne wydarzenia bezpośrednie w formie rodzinnych pikników animacyjno-edukacyjnych, które staną się także doskonałą atrakcją w najpopularniejszych miejscowościach wypoczynkowych, tj. Zakopane (23.07) czy Jastrzębia Góra (30.07). Edukacja przez zabawę, to skuteczna forma dotarcia do szerokiego odbiorcy z kampanią.

 

 

Lekcja bezpieczeństwa, to także kontrola techniczna. Urząd Transportu Kolejowego należycie dba o pasażerów sprawdzając przygotowany do jazdy skład przed wyruszeniem w trasę: niezadowalający stan pojazdu może spowodować jego wykluczenie z dalszej eksploatacji. Pasażerowie mogą dochodzić także swoich praw i domagać się odpowiedniej jakości podróży.

 

Kolej z myślą o komforcie podróży i bezpieczeństwie pasażerów nieustannie się rozwija: widać to m. in. po jakości nowych składów pociągów. Na szczególną uwagę zasługują przedziały dla rodziców z małymi dziećmi, gdzie komfort idzie w parze z estetyką przestrzeni. Przyjazne, kolorowe wnętrza, składane siedzenia dające najmłodszym możliwość zabawy na dywanie czynią podróż radosną i komfortową.

 

 

Kampania Kolejowe ABC II jest realizowana od lipca 2022 do września 2023 roku. Projekt jest finansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Więcej informacji na temat kampanii na stronie www.kolejoweabc.pl a także na profilach projektu w social mediach (Facebook, Instagram, TikTok).

 

Autor: Agnieszka Bińczycka

 

 

1/10
1/10
2/10
2/10
3/10
3/10
4/10
4/10
5/10
5/10
6/10
6/10
7/10
7/10
8/10
8/10
9/10
9/10
10/10
10/10

Przeczytaj również

Polecamy

Więcej z działu: Artykuły

Warto zobaczyć