Warszawa

Oryginalny prezent na Dzień Matki i Ojca

Oryginalny prezent na Dzień Matki i Ojca

Choć sami nierzadko mamy w głowie długą listę rzeczy, które chcielibyśmy otrzymać, to znalezienie odpowiedniego prezentu dla bliskich bywa nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza, gdy zbliża się Dzień Matki i Dzień Ojca. Jeśli w tym roku zamierzacie postawić na coś bardziej oryginalnego niż kolejne perfumy, zestaw witamin lub leżaki ogrodowe, to mamy dla Was świetną propozycję!

 

Podstawową zasadą przy wręczaniu upominków jest kierowanie się tym, aby uszczęśliwić obdarowywanych. Dlatego porzućmy na chwilę chęć zadbania o jak najlepsze zdrowie za sprawą magicznych syropów i tabletek. Dajmy naszym mamom i tatom prezent, który nie zostanie po chwili odrzucony w kąt i zapomniany. Postawmy na podarunek kompletny, czyli taki, który pozwoli wspólnie spędzić miło czas, a przy tym zadba o kondycję fizyczną i psychiczną.

 

W tej roli świetnie sprawdzi się rewolucyjna seria gier „Terapia” od firmy Alexander. Powstała ona w odpowiedzi na ros­nące zapotrzebowanie ze strony grupy naj­starszych Polaków. Osiem nowych gier nie tylko wyróżnia grafika dostosowana do oczekiwań osób dorosłych, ale także eleganckie, drewniane elementy o rozmiarach ułatwiających ich chwytanie. Ta seria to doskonała rozrywka i prze­myślane ćwiczenia, które pozwolą osobom starszym na dłużej utrzymać sprawność in­telektualną. Wspierają rehabilitację osób cho­rych np. na chorobę Parkinsona, chorobę Alzheimera, zespół Tourette’a czy reumatoi­dalne zapalenie stawów, a także pacjentów po udarze, bądź borykających się ze schorzeniami cywilizacyjnymi. To doskonałe urozmaicenie form spędzania wolnego czasu przez osoby starsze. To także wspaniały pomysł na upo­minek dla seniorów.

 

Gry są tak skonstruowane, że mogą być świetną zabawą międzypokole­niową. Większość z nich odpowiadania jest już dla dzieci nawet w wieku powyżej czwartego roku życia. Trudniejsze zaś od siódmego. W tworzeniu serii czynny udział brała eks­pertka w dziedzinie logopedii, logorytmiki, surdologopedii, neurologopedii oraz emisji i hi­gieny głosu – mgr Hanna Sobisz.

 

Gry Alexandra z serii „Terapia” można zakwa­lifikować jako wspomagające pracę mózgu w szerokim rozumieniu - od ćwiczeń obwodowych (zmysły) poprzez operacje umysłowe (spostrzeganie, koncentracja, ko­jarzenie, uważność) po czynności wyższe (czytanie, rozumienie, zasób słownictwa).

 

Zajęcia z serią „Terapia” stworzoną przez Alexandra obejmują:

 

  • ćwiczenia zmysłów (wzrok, dotyk),
  • doskonalenie operacji umysłowych (spostrzeganie, koncentracja, uważność, kojarzenie),
  • uaktywnianie pól neuronalnych,
  • wspomaganie koordynacji wzrokowo-ru­chowej,
  • rozwój kompetencji językowych (słownic­two, czytanie, rozumienie, płynność słowna).

 

Wspólne Ogniwo

 

Gra, w której ćwiczymy koncentrację oraz mechanizmy związane z postrzeganiem. Do dyspozycji mamy planszę, kartonowe tabliczki z wzorami wyznaczającymi osie oraz drewniane tabliczki z piktogramami. Kartoniki układamy na planszy. Figury w pierwszej kolumnie, wzory w pierwszym rzędzie. Zadanie polega na ułożeniu drewnianych tabliczek z piktogramami na polu znajdującym się na przecięciu figury oraz wzoru, które łącznie znajdują się na piktogramie. Dwa warianty gry.

 

Wiek: 7- 107 lat

Liczba graczy: 1-4

 

 

Kostki z Piktogramami

 

Zabawa ćwicząca koncentrację, spostrzegawczość, poprawiająca zdolności intelektualne. Rozgrywka oparta została na 3 kościach z piktogramami oraz 18 tabliczkach, na których znajdują się identyczne piktogramy jak na kościach. Zadanie polega na jak najszybszym odnalezieniu na rozłożonych tabliczkach piktogramu wyrzuconego przez kości. Trzy warianty gry.

 

Wiek: 7- 107 lat

Liczba graczy: 1-4

 

 

Paronimy

 

Paronimy to wyrazy, które brzmią podobnie, ale mają zupełnie inne znaczenie. Gry zawarte w tym zestawie oparte zostały właśnie o znajdowanie wyrazów różniących się jedynie jedną literą. Zadanie w zależności od wariantu polega na dokładaniu kolejno przez graczy podobnych słów.

Zabawy wzbogacają słownik bierny, czynny oraz pobudzają ośrodek mowy, dzięki powstawaniu nowych połączeń neuronalnych.

 

Wiek: 7- 107 lat

Liczba graczy: 1-4

 

 

Pamięć Sensoryczna

 

Zabawa, w której do dyspozycji mamy 22 drewniane elementy o przeróżnych kształtach i wielkościach. Każdy z dostępnych elementów ma swoją parę. Zadanie w zależności od wariantu polega na odnalezieniu dwóch takich samych przedmiotów bez udziału zmysłu wzroku.  Zabawa może wspomagać terapię rąk oraz ruch palców, a także współpracę obu dłoni, ponieważ ćwiczenia angażują zarówno mięśnie, jak i ścięgna w obrębie dłoni. Jednocześnie ćwiczy koncentrację oraz rozwija wyobraźnię. Cztery warianty zabawy.

 

Wiek: 4- 107 lat

Liczba graczy: 2-4

 

 

 

Rozsypanka Zdaniowa

 

W zestawie znajduje się  45 wyrażeń umieszczonych na plastikowych tabliczkach, z których można zbudować 7 zdań. Celem gry jest ułożenie wszystkich zdań, które muszą być zrozumiałe i zbudowane zgodnie z normami językowymi. Gra ma doskonalić analityczno-syntetyczne podejście do języka. Przeznaczona jest dla każdego, z uwzględnieniem osób po przebytym udarze niedokrwiennym oraz z zespołem otępiennym, czy z chorobą Alzheimera. Poprzez grę można pobudzić funkcjonowanie mózgu (odkodowanie znaków pisma, czytanie i rozumienie) i rozwinąć umiejętności językowe (składniowe, fleksyjne, czytanie ze zrozumieniem). Trzy warianty gry.

 

Wiek: 7- 107 lat

Liczba graczy: 1-4

 

 

Tangram

 

Zestaw zawiera 42 różnorodne drewniane figury geometryczne. Celem łamigłówki jest odtworzenie wskazanych w instrukcji 61 wzorów na podstawie właściwego ułożenia wszystkich siedmiu elementów tangramu w przedstawionym obrazku jedynie na podstawie kształtu jego konturów, a także wymyślanie własnych wzorów. Trzy warianty gry.

 

Wiek: 4 - 107 lat

Liczba graczy: 1-6

 

Warcaby

 

Klasyczna gra w warcaby, w której znajdziemy duże drewniane pionki oraz nieco większą od standardowej planszę, stworzone z myślą o osobach starszych. Dzięki swojemu rozmiarowi oraz gramaturze wynikającej z materiału, z którego są wykonane są one bardzo poręczne i łatwiejsze w chwytaniu.

Wiek: 7 - 107 lat

Liczba graczy: 2

 

 

Chińczyk

 

Klasyczna, kochana przez wszystkich gra, oparta na prostych zasadach. Prezentowana wersja wyróżnia się wysokimi drewnianymi pionkami, ułatwiającymi chwytanie oraz nieco większą planszą.

 

Wiek: 7- 107 lat

Liczba graczy: 2-4

 

 

 

 

 

 

 

Przeczytaj również

Polecamy

Więcej z działu: Artykuły

Warto zobaczyć