Siusianie w majtki
Witam.
Mam bardzo poważny problem z moim synem i nie wiem co mam już robić. Mój synek ma 5 lat - wstrzymuje od ok. 3 roku życia siusianie i robienie kupy - popuszcza często w majtki. Próbowałam już wszystkiego - rozmowami, karami typu nie możesz oglądać bajki, czegoś nie dostanie itd. On nadal to robi. Ostatnio jakiś miesiąc temu dostał zakażenie dróg moczowych. Trafiliśmy do szpitala. Rozmawiałam z nim, że to przez to, że powstrzymuje i popuszcza w majtki - to nie dało żadnego rezultatu. Czy to może być przez stres i jak to sprawdzić? Bardzo proszę o pomoc.
Pytanie przesłała Pani Aleksandra

Dorota Kalinowska - Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Dorota Kalinowska
Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Odpowiedź:
Pani Olu,
Od razu sugeruję konsultację z psychologiem. Moczenie w tym wieku nie jest objawem prawidłowym i wymaga dokładnej diagnozy. To co mogę na teraz Pani poradzić to nie karać dziecka, nie straszyć, a tym bardziej nie obarczać poczuciem winy. Dzieci moczące się i tak mają poczucie winy, często zaniżoną samoocenę i poważne trudności natury emocjonalnej, proszę zatem dać dziecku miłość, wsparcie i akceptację. Pani Olu, praca z dzieckiem moczącym się to praca z całą rodziną. Zatem proszę o pilną konsultację psychologiczną.
Pozdrawiam
Dorota Kalinowska