Czytanie u 9 latka
Bardzo proszę o poradę,
Czy rozpocząć naukę czytania sylabami u 9 latka, który czyta literując. Czy to nie jest już za późno? Bo podobno wprowadzając nową metodę czytania 9-latkowi można spowodować jeszcze większe problemu w czytaniu u niego.
Pytanie przesłała Pani Małgorzata

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Małgorzato,
literowanie TO NIE JEST CZYTANIE! Dziecko nie jest w stanie rozumieć treści i nie będzie mogło w przyszłości uczyć się z podręczników. To ostatnia chwila, by dać chłopcu pełne możliwości edukacyjne.
Zachęcam do skorzystania z :
1. K. Sedivy "Czytanie programowane" - www.we.pl
2. "Kocham szkołę" - podręcznik do nauki czytania sylabami www.wir-wydawnictwo.com
Gdyby potrzebowała Pani pomocy logopedycznej, kogoś kto pracuje moją metodą zachęcam do zajrzenia na stronę www.szkolakrakowska.pl, są tam nazwiska logopedów z całej Polski. Mail do każdej osoby można uzyskać uzyskać od pani Magdy Gaweł www.konference-logopedyczne.pl
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska