Śląsk

Śląsk 6–14 lat

II najazd Wikingów na Suszec

od 27 sierpnia do 28 sierpnia 2010
Wpis archiwalny

Program festiwalu:

Piątek 27 sierpnia
15.00 - Przywitanie gości, złożenie darów bogom i otwarcie festiwalu
15.30 - Gry i zabawy plebejskie
17.00 - Pokazy zaproszonych grup
18.00 - Zakończenie pierwszego dnia

Sobota 28 sierpnia
12.00 - 18.00 Jarmark wczesnośredniowieczny
12.30 - Turniej łuczniczy
13.00 - Turniej rzutu czym popadnie do celu, w dal i wzwyż
14.00 - Turniej walk indywidualnych
15.00 - Bitwa Morska zawody (zręcznościowo - siłowe dla publiczności i uczestników)
16.00 - Wiek mroku - czyli konkurs na najbardziej niehistoryczny i nieprawidłowo wykonany przedmiot wikiński, zwycięski artefakt zostanie uroczyście złożony bogom w ofierze, czyli spalony na stosie (Aby dać szansę innym musi zostać wyeliminowany z przyszłorocznego konkursu).
16.30 - Saga o Jarlu...
17.00 - Targ niewolników
17.30 - Krąg Zdrady i Honoru
18.00 - Bitwa
18.30 - Koncert Muzyki Dawnej - wystąpią grupy Percival i Jar
21.00 - Uczta (dla uczestników)

„Bitwa morska"  przeznaczona dla dla czteroosobowych załóg statków, to rodzaj gry zręcznościowej obejmujacej następujące kategorie:
1. Wyścigi wioślarzy - ubijanie kogla-mogla na wyścigi za pomocą miniaturki wiosła czyli łyżki drewnianej
2. Żeglowanie ze sztormem - kręcioła
3. Naprawa okrętu - wbijanie gwoździa
4. Usunięcie złamanego masztu - rzut zapałką
5. Siłowanie się załóg - przeciąganie liny nad kałużą
6. Wypychanie ze statku - odpychanie dłońmi
7. Walka o broń - wykręcanie kija z uścisku
8. Wyścigi tarczowników - turlanie tarcz na wyścigi
9. Wyrzucanie trupów za burtę - noszenie uzbrojonego woja na czas
W każdej bitwie biorą udział po dwie grupy

Wydarzenia na Śląsku

Przeczytaj również

Warto zobaczyć