Warszawa

Szybkie, zdrowe dania idealne na picnic

Szybkie, zdrowe dania idealne na picnic

Planujesz picnic ze znajomymi lub rodziną? Pogoda coraz ładniejsza, dlatego coraz więcej z nas decyduje się na spożywanie posiłków na zewnątrz. Jeśli znudziły Ci się restauracje świetną alternatywą będzie obiad w parku lub ogrodzie na łonie natury. Przygotuj kolorowe koce, miękkie poduszki i duży koszyk piknikowy, do którego zapakujesz przekąski, przygotowane potrawy oraz napoje i inne rzeczy, które chcesz ze sobą zabrać. Pamiętaj, że nie musisz zabierać ze sobą gotowych, niezdrowych produktów takich jak chipsy, czekolady, batony czy krakersy. Możesz urządzić prawdziwą ucztę dla zmysłów w zdrowym wydaniu. Zabierz ze sobą obrane i pokrojone warzywa, takie jak marchewki lub ogórki. Nie zapomnij zabrać soczystych owoców na deser.  Mając ten niesamowity Lidl kod rabatowy możesz kupić produkty potrzebne do przyrządzenia dań znacznie taniej. Przygotuj mrożoną herbatę z dodatkiem cytrusów i mięty - idealnie sprawdzi się podczas ciepłych temperatur. Zabierz domowe szklanki, aby nie używać jednorazowych plastikowych kubeczków. Jeżeli masz taką możliwość zakup papierowe talerze, zamiast tych wykonanych z plastiku. Zabierzcie ze sobą karty do gry, frisbee lub piłkę do gry w siatkówkę.

 

W takim razie co przygotować do jedzenia? Poniżej znajdziesz pomysły na pyszne, zdrowe dania, które idealnie sprawdzą się podczas lunchów lub brunchów na świeżym powietrzu. Zobacz już teraz co możesz przygotować. Zapraszamy do lektury!

 

Kanapki

 

Punkt obowiązkowy każdego picnicu. To szybka i łatwa do przygotowania przekąska, która z pewnością przypadnie do gustu Twoim znajomym lub rodzinie. Podstawą powinien być świeże pieczywo, może być pełnoziarnisty lub pieczony na miejscu. Dodatki zależą od Ciebie. Jeżeli chcesz, aby kanapki były sycące i zdrowe koniecznie dodaj do nich dużo warzyw. Nie żałuj pomidorów, ogórków, sałaty czy papryki. Dodaj do środka mozzarellę, dzięki czemu zyskasz pożywne źródło białka. Posyp wszystko bazylią, dodaj odrobinę oliwy i Twoje piknikowe danie będzie gotowe na podbój podniebień wszystkich uczestników!

 

Ciasteczka owsiane

 

To słodka przekąska, którą przygotujesz w kilka minut! Przygotuj płatki owsiane, jajko, miód, banana i odrobinę masła. Zmieszaj wszystko razem do uzyskania w miarę stałej konsystencji i uformuj ciasteczka na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Tak przygotowane ciasteczka piecz przez 15-20 w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Odłóż ciasteczka na około godzinę, aby ostygły i Twoja zdrowa, słodka przekąska będzie gotowa. Jeżeli lubisz czekoladę, do masy możesz dodać gorzką czekoladę pokrojoną na małe kawałeczki dzięki czemu Twój deser będzie jeszcze smaczniejszy!

 

Mini trotrille

 

Czego potrzebujesz? Placków torilli, sałaty, pomidorów, ulubionego sera, opcjonalni awokado, szynka oraz warzywa, które lubisz! Rozłóż tortillę na blacie, na jednej połowie rozłóż wszystkie produkty, które chciałbyś, aby znalazły się w Twoim piknikowym daniu. Masz całkowita dowolność. Możesz dodać tuńczyka, philadelphię i pomidory, lub mozzarellę, jajko i szynkę oraz ogórki. Zrób kilka różnych farszy tak, aby każdy mógł wybrać ten, który lubi najbardziej. Zwiń wszystko w rulon i zawiń folią aluminiową. Możesz też pokroić wszystko na mniejsze kawałki. Uważaj jednak, aby farsz nie wyleciał z tortilli. Świetnym trikiem jest wykałaczka wbita w każdy kawałek, lub pokrojenie rulonu dopiero podczas pikniku.

 

Piknikowe przekąski nie muszą być niezdrowe i pełne tłuszczy nasyconych. Nie trzeba kupować gotowców, aby zaoszczędzić czas na gotowaniu. Przygotowanie kilku pysznych i zdrowych dań zajmie Ci kilka minut. Korzystaj z pogody i zamiast kończyć drugą paczkę chipsów, spędź czas na grach i zabawach z rodziną lub przyjaciółmi degustując wcześniej przygotowane przez Was dania. Pamiętaj, aby przemycić jak najwięcej warzyw do Twoich piknikowych pyszności. Dzięki temu wszystkie posiłki będą pełne witamin. Nie zapominaj o owocach, które świetnie ugaszą pragnienie i chęć na słodkie! Idealne będą banany, jabłka, brzoskwinie lub nektarynki. Pokrojone wcześniej truskawki z dodatkiem ananasa, mango i innych owoców leśnych stworzą świetną, świeżą sałatkę owocową, która przypadnie do gustu każdemu miłośnikowi słodkiego! Podawaj sałatkę w kubeczkach i jedzcie ją łyżeczką. Możesz podać przekąskę przyozdobioną listkami mięty. Nabierze orzeźwiającego aromatu i świeżego wyglądu.

Polecamy

Więcej z działu: Artykuły

Warto zobaczyć