Warszawa

Dziecko uczy się w domu? 5 pomysłów na szybki i zdrowy lunch

Dziecko uczy się w domu? 5 pomysłów na szybki i zdrowy lunch

W dobie koronawirusa dzieci spędzają znaczącą większość swojego czasu w domu. Uczą się zdalnie i mają ograniczoną możliwość ruchu spowodowaną brakiem zajęć wychowania fizycznego. Rodzice powinni więc zadbać o zdrowie swoich pociech, przygotowując im zoptymalizowane i zdrowe posiłki. Jak odpowiednio żywić swoje dziecko?

 

Lunch do szkoły a odpowiednie żywienie dziecka

 

Oczywiste jest, że musimy dbać o zdrowe odżywianie swojego dziecka także wtedy, gdy zajęcia szkolne odbywają się w normalnym trybie. W tym czasie powinniśmy zadbać o odpowiedni, zdrowy lunch do szkoły. Pudełko śniadaniowe powinno zawierać nie tylko zdrową kanapkę, ale także o dzienną porcję warzyw lub owoców. 

 

W obecnych czasach mamy większą kontrolę nad tym, co je nasze dziecko. Tym bardziej powinniśmy więc zadbać o to, aby posiłki były zdrowe i zbilansowane. 

 

Zasady żywienia dziecka

 

Aby nasze dziecko jadło zdrowo, należy pamiętać o tym, że powinno ono spożywać 5 posiłków dziennie. Posiłki powinny być przyjmowane regularnie i zawierać porcję owoców i warzyw, produktów zbożowych, chudego mięsa oraz ryb i jaj. Dziecko powinno spożywać także duże ilości wody oraz 3-4 szklanek mleka dziennie. Mleko możemy zastąpić jogurtem naturalnym, kefirem lub maślanką.[1]

Bardzo istotne jest także, żeby ograniczać dziecku słodycze, zrezygnować z fast-foodów oraz słodkich napojów gazowanych. Słodkie przekąski warto zastąpić owocami lub warzywami. Co jednak, gdy dziecko niechętnie podchodzi do takich przysmaków? 

 

5 pomysłów na zdrowe przekąski dla dzieci

 

Warto znać przepisy na zdrowe i smaczne przekąski, które możemy podać dziecku w domu lub wykorzystać jako zdrowy lunch do szkoły. 

 

  1. Kanapki z jabłka to dobry sposób na podanie dzieciom owoców. Jabłko wystarczy pokroić w plasterki, posmarować masłem orzechowym i posypać np. suszonymi owocami. W ten sposób dostarczymy dziecku witamin, minerałów oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych, które dodadzą energii naszym pociechom.
  2. Warzywa a'la nachosy z dipem to ciekawy sposób na podanie dziecku warzyw. Marchewkę, paprykę lub brokuły wystarczy pokroić w słupki i podać je ze zdrowym sosem na bazie jogurtu naturalnego z ziołami i przyprawami.
  3. Frytki z batatów to idealna przekąska dla wszystkich dzieci. Zamiast ziemniaków postaw na bataty, które są cennym źródłem witamin A i C. Pokrój je w słupki, skrop odrobiną oliwy z oliwek i upiecz w piekarniku. Taka przekąska jest zdrowa i pozbawiona niezdrowych tłuszczów i pustych kalorii.
  4. Mini tortillki z szynki to świetny sposób na przekąskę, po której maluch nie straci apetytu na obiad.  Wystarczy plaster szynki, sera oraz sałaty zwinąć w rulonik i gotowe! Można dodać także odrobinę domowego dipu na bazie naturalnego jogurtu.
  5. Popcorn, choć nie cieszy się dobrą sławą, jest świetnym sposobem na przekąskę, którą lubią niemal wszyscy. Jednak aby taki popcorn był zdrowy, musisz przygotować go samodzielnie w domu. Popcorn staje się niezdrowy przez dodatki typu sól, karmel czy duża ilość masła.[2]

 

Istnieje naprawdę wiele sposobów na to, aby dzieci jadły zdrowo, smacznie i chętnie. Co więcej, są one naprawdę proste w przygotowaniu i nie są drogie. 

 

[1] Informacje z Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej.

[2] 51 pomysłów na zdrowe i szybkie przekąski dla dziecka, https://parenting.pl/51-pomyslow-na-zdrowe-i-szybkie-przekaski-dla-dziecka [dostęp online: 21.11.2020].

 

Bibliografia

  1. Informacje z Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej.
  2. 51 pomysłów na zdrowe i szybkie przekąski dla dziecka, https://parenting.pl/51-pomyslow-na-zdrowe-i-szybkie-przekaski-dla-dziecka [dostęp online: 21.11.2020].

Polecamy

Więcej z działu: Artykuły

Warto zobaczyć