Warszawa

Jak zadbać o relaks dzieci w trudnych czasach?

Jak zadbać o relaks dzieci w trudnych czasach?

Każdy z nas przechodzi czasem przez ciężkie momenty. Trudności odciskają się szczególnym piętnem na psychice najmłodszym. Co zrobić, aby pomóc im na chwilę zapomnieć o problemach? Sprawdźcie nasze techniki relaksu.

 

Odpoczynek to jeden z kluczowych elementów zdrowia fizycznego i psychicznego każdego człowieka. Szczególnie istotny jest jednak w przypadku najmłodszych. Poznawanie świata i przetwarzanie nacierających z każdej strony bodźców wymaga od nich bowiem olbrzymich pokładów energii. Chwila wytchnienia i umiejętność relaksu są nieodzowne dla ich prawidłowego rozwoju i dobrego samopoczucia. Stwierdzenie to staje się wyjątkowo prawdziwe w trudnych czasach. Rozwód rodziców, problemy w szkole, zmiana miejsca zamieszkania czy szalejąca obecnie pandemia – to wszystko sytuacje, które wywołują w dzieciach wielu stresu i innych negatywnych emocji. I choć pewnych rzeczy nie jesteśmy w stanie zmienić, to możemy jednak wpłynąć na sposób, w jakie nasze pociechy spędzają czas. Sprawdźcie, w jakie aktywności warto zaangażować dziecko, aby zapewnić mu chwilę relaksu i wytchnienia.

 

  1. Sport – aktywność fizyczna to jedna z najprostszych, najprzyjemniejszych i najbardziej pożytecznych rzeczy, jakie możemy zrobić dla naszych organizmów. Oprócz ciała, ruch wpływa też zbawiennie na psychikę, dlatego warto wykorzystać go jako sposób na radzenie sobie ze stresem.
  2. Sztuka – wszelkie czynności wymagające kreatywności odciskają się piętnem na psychice i emocjach dzieci. Bez względu na to, czy chodzi o malowanie, czy też wystawianie swoich własnych przedstawień – każda forma artystyczna jest jak mała, indywidualna sesja terapii.
  3. Uważność – ćwiczenie uważności i skupienia się na swoim ciele oraz konkretnym momencie to jedna z najskuteczniejszych i najłatwiej dostępnych metod radzenia sobie z problemami. Choć z początku może wydawać Wam się trudna lub po prostu dziwna, sztuka uważności może diametralnie zmienić jakość Waszego życia.  
  4. Ćwiczenia oddechu – powiązane z punktem wcześniejszym, ćwiczenia oddechu, w którym skupiamy się na pogłębianiu i świadomości własnego oddechu, to doskonała technika relaksacyjna. Potwierdzona licznymi badaniami i dowodami, metoda ta stanowi jeden z najzdrowszych sposobów zwalczania stresu.
  5. Muzyka – słuchanie ulubionych dźwięków posiada niezwykły wpływ na ludzką psychikę. Muzyka pobudza kreatywność, zwiększa liczbę połączeń neuronowych w mózgu, rozwija inteligencję emocjonalną, uspokaja – korzyści płynące z jej słuchania ciągną się bez końca.

 

Szczególne czasy wymagają szczególnych rozwiązań. Wszyscy zmagamy się dziś z nadmiernym poziomem stresu, który wpływa negatywnie na większość dziedzin naszego życia. Pamiętajmy jednak, że to od nas zależy, jak sobie z nim poradzimy. Powyższe sposoby to tylko kilka z technik relaksu, które pomogą Wam i dzieciom na chwilę zapomnieć o codziennych problemach.

 

Komentarze

Polecamy

Więcej z działu: Artykuły

Warto zobaczyć