Warszawa

Niezapomniana piracka przygoda!

Chcielibyśmy opowiedzieć Wam o wydarzeniu niezwykłym i zapewniamy, że jedynym w swoim rodzaju!

23 lipca wystartował Międzypokoleniowy Festiwal Literatury Dziecięcej – Ojce i Dziatki. W tym roku postanowiliśmy jednak, że po tak długiej przerwie nasze otwarcie musi być naprawdę widowiskowe! Tym bardziej, że tegoroczną literacką przygodę rozpoczynaliśmy w Sopocie i Gdyni. Rozwiązanie nie moglo być inne – postanowiliśmy zorganizować najprawdziwszy rejs statkiem, gwarantując podczas niego moc atrakcji! Emocje jednak na tym się nie kończą – ponieważ wszystko odbyło się na prawdziwym statku pirackim! Całe przedsięwzięcie udało się zorganizować dzięki gościnności i niesamowitej załodze Statku Pirat, który cumuje przy samym Sopockim Molo!

Niesamowite otoczenie

Wyobraźcie sobie! Piękna pogoda, we włosach czujecie lekką morską bryzę, a powoli zachodzące słońce przyjemnie Was ogrzewa. Dokałdnie tak się czuliśmy - pełni energii kiedy zmierzaliśmy do miejsca w którym cumuje Pirat. Dlaczego to było możliwe? Ponieważ aby zjawić się w punkcie, gdzie oczekuje na swoich pasażerów jednocześnie urządzamy sobie malowniczy spacer najsłynniejszym polskim molo! Jest to znakomita okazja aby połączyć ze sobą dwie nadmorskie atrakcje!

Na miejscu czekała na nas niezawodna załoga okrętu! Gwarantujemy, że ugoszczą Was jak prawdziwych władców morza, a także pomogą w każdej potrzebie!

Ahoj przygodo!

Dotarliśmy do momentu, w którym rozpoczynamy naszą przygodę. Statek robi ogromne wrażenie – a na jego pokładzie nie zabraknie dla nikogo miejsca! Nasi goście mogą zasiąść się na 3 pięknych pokładach – dwóch na świeżym powietrzu oraz jednym wewnętrznym. Dla wszystkich spragnionych znajdzie się także piracki bar, w którym można zakupić orzeźwiające napoje!

My jednak wspomnieniami wciąż jesteśmy na naszym rejsie inauguracyjnym Festiwalu!
Niesamowity nastroj statku pomógł nam wciągnąć się w klimat i mogliśmy ruszyć z naszymi atrakcjami. Przede wszystkim – naszym gościem głównym był ambasador Festiwalu – sam mistrz ilustracji i rzeźby Józef Wilkoń. Wprowadził on uczestników wydarzenia w prawdziwy świat sztuki. Nie przeszkadzało w tym ani trochę bujanie morskich fal – pędzel zawsze wędrował dokładnie tak jak sam artysta chciał to widzieć! Powstały niesamowite ilustracje koni, ryb oraz wilczków!

Skoro znajdujemy się na środku Morza Bałtyckiego naszym kolejnym gościem było Fokarium Stacji Morskiej im. Profesora Krzysztofa Skóry Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego w Helu. Dzięki niesamowitej prelekcji mogliśmy dowiedzieć się wiele o ekologii i zagrożeniach wynikających z braku jej stosowania. Dodatkowo wiele nauczyliśmy o samych fokach i gatunkach, które możemy spotkać w naszym rodzimym morzu.

Tu jednak się nie zatrzymujmy! Pamiętając, że przebywamy na statku pirackim nie mogło zabraknąc na jego pokładzie pirata! Odwiedził nas sam Krzysztof Kowalski – aktor Tetru Muzycznego w Gdyni! Zachwycił nas swoją grą –  wcielając się w niejedną osobę, a całą załogę statku, wprost z Wyspy Skarbów Steevensona!

Nasi podróżnicy nauczyli się także jak wiązać najprawdziwsze węzły żeglarskie!
W tym wszystkim nie zabrakło mnóstwa uśmiechów, zafascynowanych Dziecięcych buzi oraz nagród dla wszystkich uczestników!

Wszystkie te wspomnienia możemy przywołać dzięki statkowi Pirat i jego niesamowitej załodze, która całą podróż była nam niezwykle przychylna i pomocna – ogromnie dziękujemy! Bez Was by się nie udało!

Wszystkich, którzy nie mogli być z nami, a chcieliby przeżyć choć część naszych przygód ogromnie zapraszamy na rejsy statkiem Pirat! Wszystkie szczegóły znajdziecie na stronie: