Warszawa

Zakładasz swój pierwszy internetowy sklep? Sprawdź, o czym musisz pamiętać sprzedając produkty dla mam i niemowląt

Zakładasz swój pierwszy internetowy sklep? Sprawdź, o czym musisz pamiętać sprzedając produkty dla mam i niemowląt

Prowadzenie własnego biznesu online z pozoru może wydawać się przyjemnie proste i dochodowe. Diabeł, jak zwykle, tkwi jednak w szczegółach. Zanim zakupisz pierwszą partię towaru u dystrybutora lub producenta sprawdź, czy przyjęłaś odpowiednią strategię do prowadzenia sprzedaży przez internet. Odpowiedz sobie na poniższe pytania, żeby rozwiać ewentualne wątpliwości.

 

Najważniejsze aspekty zakładania własnego sklepu online dla mam


Do kluczowych elementów tworzenia własnego biznesu online, opartego na dostarczaniu młodym mamom i ich pociechom dobrych produktów, można zaliczyć wiele kwestii. Wśród nich pojawiają się aspekty dotyczące samej platformy sprzedażowej. Już na tym etapie można zadać sobie wiele ważnych pytań.

 

 

Jak wiele pozycji produktowych chcesz mieć w swoim sklepie?


Na rynku jest mnóstwo produktów dla mam i niemowląt. Wystarczy zalogować się do jakiejkolwiek hurtowni dziecięcej, aby przekonać się o tym, że klientki mogą wybierać spośród tysięcy grzechotek, gryzaków czy szczoteczek, różniących się od siebie często jedynie drobnym detalem. Rozważ, czy budżet na zatowarowanie sklepu warto rozdrabniać na tak wiele wariantów produktowych. Może lepiej skupić się jedynie na kilku wybranych modelach z każdej kategorii? Takie podejście na pewno ułatwi Ci późniejsze utrzymanie stanów magazynowych na odpowiednim poziomie. Dobre rozwiązania w tej kwestii możesz podejrzeć na stronie sklepu www.51015kids.eu.

 

Jakie kategorie produktów pojawią się na Twoich półkach?


Produktów, akcesoriów i gadżetów dla maluchów jest nieskończenie wiele. W sklepach wciąż pojawiają się nowe modele. Czy nadążysz z ich wystawianiem w swoim panelu administracyjnym sklepu? Czy znajdą się chętni na tak obszerny asortyment? Przemyśl to, zanim zamówisz produkty z każdej możliwej kategorii. Pamiętaj też, że niektóre produkty (m.in. ubranka dla niemowląt) bardziej niż inne generują zwroty, a to pociąga za sobą szereg konsekwencji związanych z ich obsługą.

 

Jaki przedział wiekowy małych klientów najbardziej Cię interesuje?


W swoim sklepie online możesz oferować ubranka dla niemowląt, a więc asortyment dla dzieci do 1. roku życia. możesz również rozciągnąć zakres produktów na dzieci do 3. roku życia, a nawet na starsze. To Twój biznes i tylko od Ciebie zależy, jak go poprowadzisz. Zarówno strategia zawężania grupy wiekowej, a więc specjalizacji, jak też strategia oferowania całej gamy produktów przekrojowo dla różnych grup wiekowych ma swoje wady i zalety.

 

W jakich zakresach cenowych chcesz się poruszać?


Możesz wybierać spośród tańszych lub droższych produktów, asortymentu polskich i zagranicznych producentów. Są mamy, którym budżet pozwala na zakup drogich, ekskluzywnych marek z ręcznie wyszywanymi imionami dzieci. Są też takie, które dysponują mniejszymi środkami lub ich subiektywne odczucia nie pozwalają na wydawanie zbyt dużych kwot na coś, z czego pociecha za 3 miesiące i tak wyrośnie. Jak zawsze sprawdzi się złoty środek.

 

Przeczytaj również

Polecamy

Więcej z działu: Artykuły

Warto zobaczyć