Warszawa

Wakacje w Irlandii z dzieckiem

Właśnie wróciliśmy naszą trójeczką z tygodniowych wakacji po Irlandii. To nasze pierwsze wakacje z naszą córką, która ma 1 rok i 4 miesiące.
Najważniejsza jest organizacja, trzeba wiele rzeczy przewidzieć i być przygotowanym do danej sytuacji.

My podróżowaliśmy samochodem, więc podstawowa zasada - jedziemy kiedy dziecko śpi a potem zwiedzamy, kiedy jest aktywne.
Cały czas miałam przy sobie 2 pieluchy, chusteczki nawilżające i krem, butelkę wody i sok, na przekąskę banan i ciasteczko.

Nigdy nie wolno wybrać się na wędrówkę nawet niewielką bez picia dla dziecka. Zaoszczędzamy powrotów do samochodu.

Pogoda nam dopisywała, wiec zwiedzaliśmy głównie zamki, grody, ruiny i parki - jednym słowem zwiedzanie na świeżym powietrzu, aby nie zanudzić dziecka. Zrezygnowaliśmy z zamkniętych pomieszczeń typu muzeum gdzie trzeba być cicho czego trudno wymagać od rocznego dziecka.

Na nocleg zatrzymywaliśmy się po prostu tam, gdzie dojechaliśmy. Nic wcześniej nie rezerwowaliśmy przez co zaoszczędziliśmy sobie nerwów i pośpiechu.
Pierwszej nocy nocowaliśmy w hostelu - zresztą uznanym za najlepszy w Irlandii w 2008 roku. Hostel położony bardzo blisko plaży i oceanu (ok 100 metrów) jest przyjazny dziecku (posiada wanienkę do kąpieli a dla niemowlaczków kołyskę) zielony teren przed hostelem. Nasze następne noclegi to B&B, które są na każdym kroku.

W słoneczne dni trzeba pamiętać o czapeczce dla dziecka, kremie przeciwsłonecznym i zabezpieczeniu przed słońcem w samochodzie.

Bardzo ważne jest też jedzenie dla dziecka. Ja do wszystkich butelek (3 butelki) rano wlewałam przegotowaną wodę i potem tylko w razie potrzeby dodawałam mleko w proszku lub kaszkę. Do picia jest dobry sok koncentrat w małej buteleczce, który starcza na długo a nie zajmuje dużo miejsca i wystarczy go tylko rozrzedzić z wodą.
Dodatkowo miałam termos z gorącą wodą do dodania, jeśli woda w butelce była zimna. Z termosu skorzystaliśmy też my, gdy mieliśmy ochotę na gorącą herbatę.

Życzę przyjemnych wakacji z maluchami.