W domu z dzieckiem » Multimedia » Programy edukacyjne » Professor Why: Chemia

Professor Why: Chemia

Dzieci od 8 lat

Gra Professor Why stanowi doskonałe uzupełnienie wiedzy chemicznej. Technologia Rozszerzonej Rzeczywistości (Augmented Reality) łączy świat cyfrowy z obrazem rzeczywistym i sprawia, że każdy grający może poczuć się jak prawdziwy naukowiec.

 

Do gry potrzebujemy komputera i kamery internetowej. Zbieramy punkty, by wypełnić misję, rywalizujemy i dobrze się bawimy. 

 

Chemia to nauka ściśle fajna - przekonaj się sam!

 

Grę Professor Why stworzono z myślą o młodzieży w wieku szkolnym i gimnazjalnym (10 – 15 lat), choć młodsze dzieci, umiejące czytać ze zrozumieniem, również będą się przy niej doskonale bawić. Doświadczenia wykonywane w trakcie gry oparte są na programie chemii dla gimnazjum, a przewodnik i nauczyciel - Professor Why, tłumaczy zawiłe reakcje i definicje w prosty i przyjazny sposób.

 

Program może być również wsparciem dla pedagogów w dotarciu do uczniów ze skomplikowanymi treściami, zainteresowaniu przedmiotem i wyjaśnieniu w zrozumiały sposób trudnych zagadnień chemicznych.

 

 

Gra zawiera materiał:

1. Kwasy i zasady
Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie identyfikacji reakcji roztworu wodnego za pomocą klasycznych wskaźników chemicznych.

 

2. Wybuchowe doświadczenia
Spektakularne eksperymenty, które rozwiną pasję do chemii. Rozszerzona Rzeczywistość umożliwia uczniom wykonywanie eksperymentów w intuicyjny i bezpieczny sposób.

 

3. Kolorowa chemia
Eksperymenty, które pokazują różnorodne kolory związków chemicznych.

 

4. Świat planet gazowych
Eksperymenty, które zaznajomią uczniów z pojęciami gazów, ich formowaniem, używaniem i właściwościami.

 

5. Techniki laboratoryjne
Wprowadzenie do podstawowych czynności, które młody chemik powinien znać. W szczególności: elektrochemia, sublimacja i rozdzielanie mieszanin.

 

6. Świat substancji
Klasyczne reakcje syntezy i analizy związków chemicznych oraz eksperymenty, które ukazują ich właściwości.

 

7. Chemia organiczna
Eksperymenty prezentujące chemię organiczną w spektakularny sposób.

 

 

[WYMAGANIA SPRZĘTOWE]
System operacyjny Windows XP SP2 lub nowszy, Mac OSX 10.5 lub nowszy, procesor 2 GHz Dual Core (Intel Core 2 Duo lub lepszy, AMD Athlon X2 lub lepszy),  pamięć RAM 5GB, karta graficzna nVidia GeForce 8600 512 MB lub lepszy, AMD HD2600 XT lub lepsza, dysk twardy 10GB wolnego miejsca, kamera internetowa (tryb rozszerzonej rzeczywistości) lub mysz komputerowa (tryb standardowy). 

 


 

 

Recenzje

 

 

„Założyciele CTAdventure, Marek Trojanowicz i Mateusz Marmołowski gdy w 2013 roku zakładali firmę, postawili sobie za cel zrewolucjonizowanie podejścia do edukacji. Tak stworzyli swój pierwszy produkt – grę edukacyjną Professor Why™, której sprzedaż ruszyła  z początkiem maja. Ich inicjatywa została doceniona na tegorocznej konferencji infoShare w Gdańsku, a gra zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie Startup Contest oraz nagrodę publiczności.”

 

„Professor Why – chemia” to gra przeznaczona dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjum. Jej głównym celem jest przeprowadzenie doświadczeń bez posiadania sprzętów laboratoryjnych. Gra jest podzielona na tryb rozszerzonej rzeczywistości i na tryb standardowy. Pierwszy z nich pozwala łączyć świat rzeczywisty z cyfrowym poprzez tak zwane „edu-karty” i kamerkę internetową. Karty zawierają znaczniki, które są przetwarzane przez komputer, dzięki czemu na ekranie widzimy wirtualne zlewki, probówki i inne chemiczne akcesoria. Jest to wyjątkowa opcja, która pozwala na przeprowadzenie różnorodnych doświadczeń – nawet tych zbyt niebezpiecznych, by można było je zaprezentować w rzeczywistości. Natomiast tryb standardowy, który nie wymaga korzystania z kamery internetowej, polega na poruszaniu elementów na ekranie za pomocą myszki.

 

Gdy rozpoczynamy grę, na ekranie ukazuje nam się tytułowy Professor Why. Przeprowadzany przez niego eksperyment nie idzie zgodnie z planem, przez co jego wehikuł czasu zostaje zniszczony. Proponuje nam, byśmy zostali jego asystentem i pomogli w odbudowaniu wehikułu czasu. W każdym z doświadczeń kieruje nas Professor Why, który nadzoruje nasze zadania, udziela wskazówek oraz zwraca uwagę zarówno na błędy, jak i na poprawność w wykonywaniu zadań. Naszym zadaniem jest przeprowadzanie licznych doświadczeń, dzięki którym otrzymujemy kolejne części wehikułu czasu.

 

Grafika gry jest na wysokim poziomie. Wszystko jest czytelne i jasne, a sama konstrukcja menu bardzo oryginalna. Wszystko porusza się sprawnie, a pomysły na wejście Professora Why do każdego z doświadczeń są bardzo ciekawe i niepowtarzalne. Jedynym minusem grafiki jest to, że gdy korzystamy z kamery zainstalowanej w laptopie, to ekran musi być nachylony, przez co gorzej widzimy grafikę, a „edu-karty” nie są zawsze czytane przez program, co wydłuża czas gry. Dlatego też, aby móc w pełni korzystać z możliwości oferowanych przez grę Professor Why, należy korzystać z zewnętrznej kamery internetowej.
Głównym bohaterem gry jest Professor Why, który w każdym z doświadczeń zwraca się do nas osobiście (co jest moim zdaniem bardzo ciekawe). Bardzo dobrym pomysłem było to, by tekst mówiony przez Professora Why był wyświetlany także na ekranie. Gdy popełnimy błąd, Profesor zwraca nam uwagę, a za udzielenie poprawnej odpowiedzi zostajemy nagrodzeni statuetką.

 

Gra jest ciekawa, a zadania i doświadczenia są tłumaczona naprawdę dobrze. Autorzy zadbali o każdy jej aspekt, dzięki czemu poziom wykonania jest godny podziwu. Przeznaczenie gry jest bardzo dobre i moim zdaniem ułatwi pracę zarówno w szkołach, jak i w domowym zaciszu. Gra „Professor Why - Chemia” pozwala uczniom zaprzyjaźnić się z tą dziedziną nauki, przez co skomplikowane zagadnienia stają się jasne i łatwe do zapamiętania. Okazuje się, że chemiczne wzory wcale nie są tak trudne, a własnoręczne przeprowadzanie doświadczeń sprawia naprawdę ogromną frajdę, która przenosi się na szkolne oceny!

 

Ogólną oceną, jaką stawiam grze, jest 8/10 punktów. Polecam ją bardzo serdecznie – zarówno uczniom gimnazjum, jak i podstawówki. Zachęcam do gry i uczenia się chemii z Professoren Why.

 

Dziękuje
~ Aleksandra Kozieł

 

 

 

 


Lubisz CzasDzieci.pl?
KOMENTARZE:

kupiłam tą grę mojemu dziecku i jest niezwykle zaoferowany w to, aby wykonać poprawnie dany eksperyment. Ostatnio była kolejna aktualizacja gry, która powiększyła liczbę eksperymentów do 50. Serdecznie polecam :)

dodany: 2014-10-10 11:57:31, przez: Iwona


Napisz komentarz, pomóż innym, opiniuj treści
Treść:
Maksimum 1500 znaków.
Imię:
Kod z obrazka:
Zobacz także: Morska opowieść więcej » x
Zobacz » Multimedia » Programy edukacyjne
Szkolny omnibus - zestaw edukacyjny (książka + gra)

Szkolny omnibus - zestaw edukacyjny (książka + gra)

"Szkolny omnibus" to książka i gra łączące zabawę z nauką i systematyzacją wiedzy zdobytej w ciągu pierwszych trzech lat nauki w szkole podstawowej. Zestaw jest idealnym uzupełnieniem szkolnego nauczania i jednocześnie sprawdzianem przygotowującym do przeprowadzanego w szkołach trzecioteściku. więcej »
Seria Poznaję... (książka + gra)

Seria Poznaję... (książka + gra)

Poznaję. to kolejne, po "Gram w." zestawy edukacyjne przeznaczone dla dzieci 6-8-letnich. Nowość na rynku książek dla dzieci! Seria jest idealnym
uzupełnieniem szkolnego nauczania. Dzieci przez zabawę doskonalą swoje
umiejętności. więcej »
Professor Why: Chemia

Professor Why: Chemia

Dzieci od 8 lat
Zbieramy punkty, by wypełnić misję, rywalizujemy i dobrze się bawimy. Chemia to nauka ściśle fajna - przekonaj się sam!
więcej »
Morska opowieść

Morska opowieść

Dzieci do 3 roku
Noworodek widzi świat inaczej - jak przez zmrożoną szybę - wyraźniej zauważa przedmioty znajdujące się w odległości 20-30 cm. Początkowo dzieci nie rozróżniają kolorów i najlepiej widzą zestawienia kontrastowe czerni i bieli. więcej »
Nowa aplikacja edukacyjna z Rybką MiniMini!

Nowa aplikacja edukacyjna z Rybką MiniMini!

"Rybka MiniMini poznaje świat – zabawki" to szereg gier i zabaw mających na celu mądre, bezpieczne i ciekawe zorganizowanie czasu dziecka. więcej »
Kapitan Nauka. Moje Magiczne LITERKI

Kapitan Nauka. Moje Magiczne LITERKI

Dzieci 4 - 7 lat
Moje Magiczne Literki to unikalne karty otwierające przed dzieckiem magiczny świat pisania i czytania. Zabawa z pakietem to także ćwiczenie na koncentrację i spostrzegawczość. więcej »
Akademia umysłu

Akademia umysłu

Wymarzony prezent dziecka – modna zabawka. Wymarzony prezent rodzica – zabawka edukacyjna. Wydawać by się mogło, że jednym podarunkiem nie da się uszczęśliwić w tej kwestii i rodziców i dzieci... więcej »
Kapitan Nauka SuperQuiz POLSKA

Kapitan Nauka SuperQuiz POLSKA

Dzieci 6 - 9 lat
Wciągające teksty i ciekawostki zachęcą do nauki wszystkie dzieci. Dla dorosłych to okazja do powtórki wiedzy i znakomity pomysł na połączenie zabawy z najmłodszymi z ich edukacją. więcej »
Karty obrazkowe Angielski w zagadkach 5-7 lat

Karty obrazkowe Angielski w zagadkach 5-7 lat

Dzieci 5 - 7 lat
Karty nie tylko uczą języka, lecz także rozwijają spostrzegawczość i pamięć wzrokową. Świetnie sprawdzą się w domu, w przedszkolu czy szkole. Można zabrać je na spacer lub w podróż – są doskonałym sposobem na naukę języka angielskiego w każdej wolnej chwili! więcej »
DRZWI - Składanki terapeutyczne
Patronat CzasDzieci.pl

DRZWI - Składanki terapeutyczne

Dzieci 5 - 7 lat
Celem pracy ze składankami terapeutycznymi jest ćwiczenie umiejętności płynnego i bezbłędnego czytania oraz poprawnego zapisywania przeczytanych wyrazów. więcej »
Interesują mnie terminy:
Wiek dziecka:
Interesują mnie wydarzenia z kategorii »
10 najlepszych wodnych zabaw na lato

10 najlepszych wodnych zabaw na lato

Mamy dla Was pomysły zabaw do wykorzystania w ogrodzie, na plaży, w lesie na działce. Z rodziną, przyjaciółmi, znajomymi.  

Nowinki

Nowy newsletter Domowej Akademii - Sprawdź

Nowy newsletter Domowej Akademii - Sprawdź

Nie czekaj! Zapisz się już dzisiaj na nowego newslettera Domowej Akademii i ODBIERZ PREZENT! Dla pierwszych 100 osób ebook GRATIS! Bądź...  
Nowa "Wielka Księga Przygód" Tajnego Klubu Superdziewczyn!

Nowa "Wielka Księga Przygód" Tajnego Klubu Superdziewczyn!

"Emi i Tajny Klub Superdziewczyn. Wielka Księga Przygód 2"! Zupełnie nowe opowiadania! Mnóstwo przygód i nieoczekiwane zwroty akcji! To...  

Weekend na Czasie

10 miejsc na piknik. Do 100 km od Warszawy

10 miejsc na piknik. Do 100 km od Warszawy

Koszyk, napoje, przysmaki, koc i w drogę! Piknik to jeden z milszych pomysłów na rodzinne spędzanie czasu latem.  

W domu z dzieckiem

Oglądaj, baw się i śmiej1 Świat Baśnioboru1 Uczucia Gucia1 Gry Nasza Księgarnia1 Książka dla malucha - Zielona Sowa1 Ekorodzice1 Książki dla dzieci1

Sonda – Czas Dzieci

Czego poszukujesz ? :)
Powiedz nam które treści są dla ciebie ważne, będziemy zwracać na nie szczególną uwagę
Pomysłu na wspólne weekendowe wyjście w mieście
Pomysłu na weekend poza miastem
Pomysłu na wspólne wyjście. Nieważne czy w mieście czy poza miastem
Porad dotyczących wychowania dziecka
Porad dotyczących zdrowia dziecka
Bajek do czytania on line
Gier / zabaw / kolorowanek, by zająć dziecko
Informacji o nowych książkach dla dzieci


Kraków | Warszawa | Wrocław | Śląsk | Łódź | Poznań | Lublin | Trójmiasto | Bydgoszcz | Rzeszów | Szczecin

© Copyright by Czas Dzieci - Portal informacyjno-rozrywkowy 2006-2019