Warszawa

Księga Dżungli

Galapagos Films przedstawia:

 

 


Najnowsza adaptacja niezwykłej opowieści o chłopcu wychowanym przez wilki zadebiutuje na Blu-ray 3D™, Blu-ray™ i DVD już 31 sierpnia!

 

Walt Disney Animation Studios prezentuje Księgę dżungli, oparty na motywach opowiadań Rudyarda Kiplinga film fabularny inspirowany klasyczną animacją Disneya pod tym samym tytułem. Dzięki zastosowaniu przełomowych technik animacji, najnowsza adaptacja w spektakularny sposób łączy sceny kręcone z udziałem aktorów z obrazami wygenerowanymi komputerowo. Fascynująca wizualnie opowieść przesycona emocjami i magicznym klimatem indyjskiej dżungli zadebiutuje na Blu-ray 3D™, Blu-ray™ i DVD w ofercie Galapagos Films już 31 sierpnia!

 

 

Przerażający tygrys Shere Khan, noszący na swym ciele szramy po walce z człowiekiem, postanawia wyeliminować z dżungli wszystko, co uważa za zagrożenie. Wychowany przez rodzinę wilków chłopiec o imieniu Mowgli przestaje być tam mile widziany. Zmuszony do porzucenia jedynego domu, jaki kiedykolwiek miał, Mowgli wyrusza w fascynującą podróż, podczas której odkryje swoje pochodzenie. Jego przewodnikami są pantera Bagheera, która przyjmuje rolę srogiego mentora, oraz niedźwiedź-filozof Baloo. Trójka bohaterów napotyka na swojej drodze stworzenia, które nie zawsze życzą Mowgliemu jak najlepiej. Są to między innymi pyton Kaa oraz podstępny Król Louie, starający się wydobyć od Mowgliego tajemnicę nieuchwytnego i śmiertelnie niebezpiecznego "czerwonego kwiatu", czyli ognia.

 

Nad powstaniem najnowszej adaptacji klasycznych opowiadań Kiplinga pracowała doborowa ekipa. Księgę dżungli wyreżyserował Jon Favreau (Iron Man, Iron Man 2) na podstawie scenariusza Justina Marksa (Street Fighter: Legenda Chun-Li). Produkcji podjęli się Favreau i Brigham Taylor (Kraina jutra), a producentami wykonawczymi zostali Karen Gilchrist (Szef), Peter M. Tobyansen (Alicja w Krainie Czarów) oraz Molly Allen (Szef). Na czele zespołu odpowiedzialnego za efekty specjalne stanął Rob Legato, autor koncepcji wirtualnego świata w Avatarze, zdobywca Oscara® za Hugo i Titanica, nominowany do tej nagrody również za pracę przy Apollo 13. Kierownictwo animacji powierzono Andy’emu Jonesowi, zdobywcy Oscara® za Avatara. Za kamerą stanął Bill Pope (Matrix, Spider Man 2), a kierownikiem artystycznym został Christopher Glass (Drugie życie króla). Kostiumy zaprojektowała Laura Jean Shannon (Szef, Iron Man, Elf). Muzykę skomponował John Debney (Elf, Iron Man 2), zdobywca nagrody Emmy®, nominowany do Oscara®, a także nagród BAFTA.

 

 

Księga dżungli to niezwykłe połączenie animacji komputerowej z filmem aktorskim. W roli Mowgliego, jedynego człowieka w tej opowieści, obsadzony został debiutujący Neel Sethi, wybrany spośród tysięcy kandydatów biorących udział w międzynarodowym castingu. Bohaterom zwierzęcym głosów użyczyły takie gwiazdy jak: Bill Murray (Między słowami) jako Baloo, Ben Kingsley (Lista Schindlera) jako Bagheera, Idris Elba (Star Trek: W nieznane) jako Shere Kahn, Scarlett Johansson (Avengers: Czas Ultrona) jako Kaa, oraz Christopher Walken (Łowca jeleni) jako Król Louie.

W obsadzie polskiego dubbingu znaleźli się m.in. Bernard Lewandowski (Mowgli), Jerzy Kryszak (Baloo), Jan Peszek (Bagheera), Jan Frycz (Shere Khan), Anna Dereszowska (Kaa), Artur Żmijewski (Akela) i Piotr Fronczewski (Król Louie).

 

KORZENIE OPOWIEŚCI I NOWA ADAPTACJA
Opowiadania autorstwa angielskiego noblisty Rudyarda Kiplinga zawarte w tomach Księga dżungli (1894) i Druga księga dżungli (1895) przeszły do kanonu literatury i do dziś inspirują artystów, pisarzy oraz filmowców. Przesycone miłością do Indii pasjonujące utwory wspaniale oddają klimat dżungli i wciąż pobudzają wyobraźnię małych i dużych czytelników dzięki niezwykłym przygodom Mowgliego oraz postaciom zwierzęcym posiadającym dar mowy.

W ciągu 120 lat od publikacji dzieła Kiplinga doczekały się wielu adaptacji.

 

Animowana Księga dżungli w reżyserii Wolfganga Reithermana wyprodukowana przez Walt Disney Animation Studios zadebiutowała na srebrnym ekranie 18 października 1967 roku i szybko podbiła serca publiczności. Była wielokrotnie wydawana w formatach VHS, DVD i Blu-ray™, dzięki czemu stała się ulubionym klasykiem kolejnych pokoleń widzów na całym świecie. Wychowali się na niej również twórcy najnowszej adaptacji, która z jednej strony oddaje hołd dziełu Disneya, a z drugiej prezentuje zupełnie nową wizję kiplingowskiego świata.

Animowaną wersję Disneya obejrzałem na długo zanim poznałem dzieła Kiplinga – wspomina producent Brigham Taylor. – Jak większość dzieciaków byłem pod ogromnym wrażeniem wspaniałych postaci, no i marzyłem o tym, żeby żyć w dżungli pośród zwierząt. Jon Favreau dodaje: – W klasycznej disnejowskiej Księdze dżungli ważny był element zabawy. Bardzo podobała mi się muzyka z tamtego filmu i pamiętam, że miewałem niezwykle plastyczne sny z udziałem jego bohaterów. Do swojej wersji przeniosłem elementy, które zrobiły na mnie największe wrażenie wizualnie: Mowgli płynący rzeką na brzuchu Baloo, hipnotyzujące oczy pytona Kaa i majestatyczny przemarsz słoni. (…) Nasz film jest nieco bardziej poważny, uwypuklamy w nim archetypy obecne w opowiadaniach Kiplinga, ale zostawiliśmy też przestrzeń na to, co pamiętamy z wersji z 1967 roku. Chcieliśmy zachować ten urzekający disnejowski klimat.

Twórcy nie mieli zamiaru wiernie rekonstruować słynnej animacji, nie chcieli też całkowicie powracać do niekiedy dość mrocznego oryginału Kiplinga. Księga dżungli w adaptacji Favreau czerpie inspirację z uwielbianej przez widzów klasycznej wersji Disneya, ale zachowuje przy tym powagę i realizm oryginalnych opowiadań noblisty.

 

Od Kiplinga zaczerpnęliśmy poczucie realnego zagrożenia, które czai się w dżungli. Nie jest to miejsce bezpieczne dla dziecka – przyznaje Taylor. – Przejęliśmy podstawową strukturę fabuły z animacji, wzbogacając ją o dodatkowe elementy. (…) Przetrwanie głównego bohatera wcale nie jest rzeczą pewną. (…) Przygoda jest realistyczna, a stawka wysoka, ale jednocześnie film jest ciepły i familijny. Trudno stworzyć takie połączenie, ale Jonowi to się udało.

 

 

 

WIRTUALNA DŻUNGLA
Dzięki najnowszym zdobyczom techniki filmowcy mogli przedstawić przygody Mowgliego dokładnie w taki sposób, w jaki wyobrażał je sobie Kipling, osadzając aktora w dżungli i otaczając go realistycznymi zwierzętami. Postanowili wykreować wirtualny świat, w którym widzowie będą mogli całkowicie się zanurzyć i zapomnieć, że wszystko co widzą na ekranie, to cyfrowa iluzja. Do pracy nad filmem zaangażowano światowej klasy ekspertów. Kierownik ds. efektów specjalnych Rob Legato miał za zadanie opracować harmonogram prac oraz procedur systemowych i efektów wizualnych z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć ekranowej magii. Dało to reżyserowi swobodę w przesuwaniu granic możliwości kinematografii.

 

Zaczerpnęliśmy to, co najlepsze z animacji fotorealistycznej, techniki przechwytywania ruchu oraz tradycyjnych technik operatorskich i połączyliśmy to wszystko w niespotykany dotychczas sposób – wyjaśnia Favreau. – Odkryliśmy, że dzięki najnowocześniejszej technologii możemy stworzyć coś, co widzowie będą postrzegać jako całkowicie realistyczne i naturalne.

 

Niezwykły realizm scenografii sprawia, że publiczność może odczuć majestat indyjskiej dżungli i zagłębić się w jej zakamarkach. Każdy skrawek ekranu został wypełniony detalami składającymi się na piękną, bujną roślinność tropikalną. Filmowcy zrezygnowali z łączenia obrazów generowanych komputerowo ze zdjęciami prawdziwej dżungli na rzecz zbudowania niemal całkowicie cyfrowego lasu tropikalnego.

 

Dzięki temu mogliśmy pewne elementy przesadnie uwydatnić lub powiększyć – opowiada reżyser. – Braliśmy na przykład liście z indyjskiej dżungli i podbijaliśmy niektóre kolory. Ale wszystko było osadzone w rzeczywistości. Ponieważ aktor wcielający się w Mowgliego musiał wchodzić w interakcje z otaczającym go środowiskiem, proces ten trzeba było dokładnie zaplanować już na etapie przedrealizacyjnym. Scenografowie zbudowali plan zawierający fragmenty dekoracji potrzebne tylko do danego ujęcia. Później te ujęcia były scalane z obrazami komputerowymi.

Mieliśmy możliwość podglądania na monitorze, jak prawdziwe dekoracje idealnie łączą się z wirtualnymi. Dzięki technologii Simulcam wszystko wyglądało jak prawdziwe – wspomina Favreau.

 

Grę postaci zwierzęcych również opracowano za pomocą najnowocześniejszych technologii komputerowych. Animatorzy pod wodzą Andy’ego Jonesa pracowali w oparciu o szeroko zakrojone badania.

 

Fundament naszej rzeczywistości stanowiły ujęcia zwierząt w naturalnym środowisku, wykonane przy świetle słonecznym. Te fotorealistyczne obrazy były dla nas punktem wyjścia. Później dostroiliśmy nieco stworzone przez nas postacie do gry aktorów, którzy użyczyli im głosu, ale bardzo pilnowaliśmy, żeby nie stały się kreskówkowe – opowiada Jones.

 

KTO JEST KIM W KSIĘDZE DŻUNGLI

  • Mowgli – niesforny, ciekawski, rezolutny chłopiec o wielkim sercu, wychowany w dżungli przez watahę wilków. Zmuszony przez tygrysa Shere Khana do porzucenia jedynego domu, jaki kiedykolwiek znał, wyrusza w podróż, w trakcie której odkryje swoje pochodzenie.
  • Baloo – niedźwiedź-filozof, którego Mowgli poznaje po wygnaniu z dżungli.
  • Bagheera – majestatyczna pantera, która uratowała życie Mowgliemu, gdy był jeszcze niemowlęciem. Wielki kot ma ogromną słabość do młodego człowieka, jest jego mentorem. Łączy ich silna więź. Gdy chłopiec musi opuścić dżunglę, Bagheera pomaga mu uczynić to z godnością.
  • Shere Khan – groźny tygrys bengalski żywiący nienawiść do całego gatunku ludzkiego. Nosi na ciele szramy będące pamiątką po starciu z człowiekiem. Przerażający drapieżnik nie kryje swoich uczuć wobec Mowgliego. Uważa chłopca za zagrożenie i chce za wszelką cenę usunąć go z dżungli.
  • Raksha – wilczyca, która całym sercem kocha wszystkie swoje szczenięta, w tym również małego znajdę Mowgliego.
  • Król Louie – panuje w Bandar-log, kolonii dzikich i przebiegłych małp. Ogromny orangutan próbuje posiąść należący do człowieka sekret „szkarłatnego kwiatu”, czyli ognia. Jest przekonany, że Mowgli zna ten sekret i nie cofnie się przed niczym, aby wydrzeć chłopcu upragnioną tajemnicę.
  • Akela – jest silnym i twardym samcem alfa, na którego barkach spoczywa odpowiedzialność za całą watahę. Jako cieszący się ogromnym autorytetem przywódca, dba o porządek i egzekwuje prawo dżungli. Choć przyjmuje ludzkie niemowlę do swojego stada, obawia się, że gdy Mowgli dorośnie, zagrozi bezpieczeństwu jego rodziny.
  • Kaa – podstępny pyton pragnący pożreć Mowgliego. Swoim uwodzicielskim głosem i hipnotyzującym spojrzeniem wprowadza chłopca w trans i więzi go w zniewalającym uścisku.

 

WYDANIE BLU-RAY 3D™, BLU-RAY™ i DVD
Księga dżungli, niezwykła opowieść o chłopcu wychowanym przez wilki, zadebiutuje na Blu-ray 3D™, Blu-ray™ i DVD już 31 sierpnia! Na płytach znajdą się również wyjątkowe dodatki specjalne:

WYDANIE BLU-RAY™:

  • Księga dżungli w nowej odsłonie
  • Jestem Mowgli
  • Świątynia Louiego: krok po kroku
  • Komentarz audio

Księga dżungli dostępna będzie także w wyjątkowym pakiecie DVD wraz z klasyczną animacją Disneya pod tym samym tytułem.


Więcej informacji o premierach DVD i Blu-ray na profilu:
facebook.com/DzieciToLubia


***
Galapagos Sp. z o.o.  to niezależna spółka dystrybucyjna na polskim rynku, założona w 2007 roku przez Andrzeja Łudzińskiego (uprzednio Dyrektora Generalnego polskiego oddziału Warner Home Video) i Tomasza Kopcia (współzałożyciela spółki muzycznej Pomaton, obecnie Warner  Music Poland). Galapagos Sp. z o.o. jest kluczowym dystrybutorem  na rynku rozrywki domowej i rozprowadza filmy DVD oraz Blu-ray™ i Blu-ray 3D™ opatrzonych marką Disney, Disney/Pixar i Marvel oraz produkcji wytwórni LucasFilm. Jest także wyłącznym dystrybutorem DVD oraz Blu-ray™ i Blu-ray 3D™ Warner Bros., New Line Cinema oraz HBO, a także oferty DVD LEGO, Hasbro Studios, wybranych seriali Telewizji Polskiej i niezależnych polskich producentów.

 

The Walt Disney Company Polska (TWDC) to wiodąca międzynarodowa firma z dziedziny rozrywki rodzinnej i mediów, działająca w pięciu segmentach biznesowych: sieci medialne, parki rozrywki i ośrodki wypoczynkowe, produkcja filmowa, produkty konsumenckie oraz interaktywna grupa medialna. TWDC istnieje na rynku polskim od ponad 20 lat. Polskie przedstawicielstwo firmy powstało w 1993 roku, a otwarcie The Walt Disney Company Polska nastąpiło w roku 2003. Od 2009 polskie biuro odpowiedzialne jest za cały region Europy Środkowej i Wschodniej, obejmujący 16 krajów, z lokalnymi biurami w Budapeszcie, Pradze i Bukareszcie. Od września 2012 r. TWDC Polska jest dystrybutorem filmów opatrzonych marką Disney, Disney/Pixar i Marvel, a od 2013 roku również produkcji wytwórni LucasFilm.

 

Komentarze

Więcej

Warto zobaczyć