godz. 11:30
Wczesne wychowanie muzyczne dla dziecka jest kapitałem, który będzie procentował przez całe życie, a moment narodzin do trzeciego roku życia jest najbardziej znaczącym momentem w rozwoju muzycznym. Zajęcia prowadzone metodą Gordona polegają na stymulowaniu rozwoju muzycznego dziecka głównie za pomocą śpiewu. Profesor Edwin Elias Gordon to muzyk jazzowy oraz badacz, autor licznych publikacji i książek. Podczas zajęć dzieci słuchają śpiewu i wykonują wraz z rodzicami proste ruchy w takt muzyki.
Pierwszymi instrumentami ułatwiającymi dzieciom żywy kontakt z muzyką są: głos ludzki i swobodne ruchy całego ciała. Dlatego na zajęciach umuzykalniających przede wszystkim śpiewamy i poruszamy się do rytmu. Zgodnie z założeniem metody Gordona dzieci będą osłuchiwały się z różnorodnym środowiskiem muzycznym, którego podstawę będą stanowić utwory w tonacjach durowych i mollowych. Ponad to na zajęciach pojawiają się znane już pląsy i piosenki np: „ Czerwone jabłuszko”, „Prząśniczki”, „Mam chusteczkę”, „Panie Janie”, ale i takie o zupełnie innym klimacie, jak np.: średniowieczna melodia „Taurdion”, popularna „Steep by me”, klasyczny „Poranek” Griega, jazzowe: „Caravana” czy „Take five”. Użyjemy też czasem prostych instrumentów perkusyjnych takich jak: dłonie, stopy, aparat mowy.
Na zajęciach będą się także pojawiały pomoce: wielobarwne, zwiewne chusteczki, woreczki z nasionami, kolorowa chusta animacyjna klanzy, skakanka lub sznur, szarfy na kijkach, pompony z krepiny, miękkie piłeczki, koła….Zajęcia te kształtują wrażliwość, koordynację, wyobraznię, kreatywność, wspierają rozwój mowy, rozwijają umiejętności społeczne. Zajęcia Gordonowskie są przeznaczone dla dzieci w wieku od 6 miesięcy do 36 miesięcy. Dzieci, które uczęszczały na zajęcia muzyczne wg. teorii Gordona jeszcze przed pójściem do placówki oświatowej posiadają bogaty słownik rytmiczny i melodyczny.
Prosimy o rezerwację miejsc mailowo lub telefonicznie: 781341883.