Warszawa

Kampania społeczna „Nie kupuj – adoptuj”

Kampania społeczna „Nie kupuj – adoptuj”

Celem inicjatywy "NIE KUPUJ - ADOPTUJ" jest zwiększenie liczby adoptowanych psów z polskich schronisk. Akcja służy również edukacji społeczeństwa na temat podejmowania odpowiedzialnych decyzji dotyczących posiadania psa.

 

Kampanię stworzyła Fundacja Sarigato, organizator akcji KarmimyPsiaki.pl, a jej twarzami są trzy znane polskie blogerki modowe: Katarzyna Gorol - Jestemkasia.com, Karolina Ościk - Cajmel.pl oraz Paulina Jagodzińska z beauty-fashion-shopping.blogspot.com. Dziewczyny stanęły do walki o znalezienie domów dla wybranych ze schronisk Psiaków.

 

Organizatorom zależy na przełamaniu stereotypu, że zwierzak ze schroniska jest gorszy niż ten kupiony. Większość osób, które adoptowały psa czy kota potwierdza, że była to najlepsza decyzja w ich życiu. Pies ze schroniska jest wyjątkowo wierny i oddany swojemu opiekunowi.

 

Premiera kampanii miała miejsce 15 marca podczas koncertu charytatywnego HAUasujemy – gramy dla KarmimyPsiaki, w warszawskim klubie Hybrydy. W wydarzeniu udział wzięły zaangażowane w akcję blogerki, a dla gości zagrał zespół Mikromusic oraz Michał Wendeker (www.facebook.com/wndkr). Tutaj relacja z wydarzenia: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.631505830249745.1073741936.218345268232472&type=1

 

Do akcji włączyć się mogą schroniska, przytuliska, wszyscy, którzy chcą znaleźć domy dla bezdomniaków, oraz Ci, którzy chcą uratować biedne czworonogi.

 

Paulina Jagodzińska, twarz kampanii: „Mam nadzieję, że dzięki tej inicjatywie znajdziemy domy dla wielu bezdomnych psiaków. Szczerze liczę, że kampania spełni dużą rolę edukacyjną, przedstawi temat odpowiedzialności jaka wiąże się z przygarnięciem zwierzaka, a także poszerzy wiedzę z zakresu adopcji ze schronisk.”

 

Organizatorzy do akcji zapraszają także innych polskich blogerów. Ich zadaniem jest wizyta w schronisku i wybór Psiaka, dla którego dzięki swoim kanałom komunikacji, znajdą dom.

 

„Do naszej akcji „Nie kupuj – adoptuj” celowo zaprosiliśmy do współpracy znane blogerki modowe, gdyż ich życie i poglądy śledzi obecnie wielu młodych ludzi, a to do nich skierowana jest kampania. Uświadomienie młodego pokolenia w kwestii wrażliwości na cierpienie zwierząt przyniesie duże korzyści w przyszłości. Ważny jest nie tylko fakt samej adopcji, ale przede wszystkim przemyślana i odpowiedzialna decyzja o wzięciu psa pod opiekę. Co to oznacza? Pamiętajmy, że musimy mieć odpowiednie warunki, by stworzyć zwierzakowi szczęśliwe życie. Przy stałych wyjazdach opiekuna i długich godzinach spędzonych poza domem odpowiednia opieka nad psem jest niemożliwa. Dlatego po pewnym czasie zwierzę ląduje w schronisku” – podkreśla Paulina Wójtowicz z Fundacji Sarigato.

 

Niestety, fakty są takie, iż większość polskich schronisk ma problemy ze zbyt dużą liczbą zwierząt. Porzucanie zwierząt to już niemal plaga. Najgorzej jest w okresie letnim. Przykładowo w schronisku w Gdańsku przebywa ponad 400 psów. Miesięcznie schronisko jest zmuszone przyjąć 90 zwierząt, a liczba adoptowanych to średnio 20. Stąd niestety sytuacja w schroniskach nie ulega poprawie. Problem tkwi w zachowaniu ludzi, którzy nie wiedzą na jaki los skazują swoje zwierzęta.

 

WYDARZENIE NA FACEBOOKU:

https://www.facebook.com/events/533417766779562/

 

###
Organizatorem kampanii jest Fundacja Sarigato, prowadząca akcję KarmimyPsiaki. Agnieszka Sadowska oraz Paulina Wójtowicz, tworzące zarząd Fundacji, 15 marca 2014 roku otrzymały nagrodę na Gali Laurów Magellana, w kategorii DEBIUT ROKU 2013. Zostały zauważone dzięki rozwojowi Fundacji jaki ma miejsce w czasie ich działalności, za zorganizowanie największej akcji pomocy bezdomnym zwierzętom w Polsce oraz tworzenie inicjatyw zwiększających pomoc, jak np. koncerty ‘hauasujemy’, kiermasze książek, zbiórki oraz inicjatywa „Pomagaj Przy Okazji”.


Laury Magellana to coroczny konkurs nagradzający ludzi, którzy – podobnie jak Magellan – łącząc wizję i wyobraźnię z wytrwałością i talentem zarządczym, osiągają wybitne efekty i zmieniają świat.


Debiut Roku w konkursie Laury Magellana mierzony jest  skalą rozwoju osobistego, przedsiębiorczego myślenia oraz wielkością osiągnięcia podczas pierwszych lat życia zawodowego.


Podsumowanie akcji Karmimy Psiaki w formie infografiki: www.karmimypsiaki.pl/info

 

Akcja Karmimy Psiaki trwa nieprzerwanie od listopada 2011 roku.
Inicjatywa ta spełnia trzy cele:

1) Pomoc schroniskom w karmieniu zwierząt,
2) Zwiększanie liczby adopcji oraz
3) Edukacja społeczeństwa w kwestii ochrony praw zwierząt.


Obecnie trwa druga edycja, w której na stałe wspieranych jest siedem schronisk z największych miast w Polsce.


Rezultaty? W ciągu dwóch lat istnienia akcji Karmimy Psiaki zebrano ponad 130 000 posiłków, które zostały przekazane schroniskom w całej Polsce (ponad 5 ton). Stale prowadzone są akcje wspierające adopcje bezdomnych psiaków. Do tej pory udało się znaleźć nowe domy dla niemal 300 zwierząt. Dzięki zaangażowaniu uczestników inicjatywy karmimypsiaki.pl przynajmniej jeden psiak w tygodniu znajduje dom. W akcji udział wzięło 300 000 osób, a na Facebooku inicjatywę wspiera już ponad 90 000 bardzo zaangażowanych fanów.
 

 

Przeczytaj również

Polecamy

Więcej z działu: Artykuły

Warto zobaczyć