Strefa rodzica » Artykuły » Dwulatek u logopedy

Dwulatek u logopedypowiększ

Dwulatek u logopedy

Faktem jest, że dla większości logopedów, praca z dwulatkiem to nie lada wyzwanie. Jednak przy odpowiednim podejściu i wiedzy może stać się ona niesamowitą przygodą zarówno dla dziecka, jak i dla terapeuty. Logopeda wraz z rodzicami dziecka uczestniczy w odkrywaniu świata przez maleństwo, jest to bardzo ważny moment w życiu dziecka i jego opiekuna. Nasza pociecha zaczyna „nazywać świat”, dzięki czemu rzeczywistość nabiera nowego wymiaru.

 

„Logopedyczne igraszki” z dwulatkiem, to przede wszystkim zabawa nakierowana na rozwój mowy u dziecka. Bez względu na to, czy niemówiące dziecko trafia do logopedy w drugim, czy w trzecim roku życia, jego terapia nastawiona jest na naukę samogłosek oraz proste wyrażenia dźwiękonaśladowcze, które zastępują nazwy zwierząt oraz czasowniki. Tak więc kura to „ko ko”, a kotek „miał”. Czytając dziecku bajeczki, należy używać zawsze takich samych określeń. W tym czasie można zachęcać maleństwo do powtarzania, pytając: „ A co to?, Gdzie jest ko ko?” Każda samodzielna, nawet nieprawidłowa, próba wypowiedzenia przez dziecko sylaby lub wyrazu, powinna być nagrodzona, np. pochwałą rodzica. Nigdy nie wolno prosić o powtórzenie słowa. Wyrazy i określenia, które są przekazywane dziecku, powinny być wsparte odpowiednią mimiką i gestem, w celu wizualizacji wypowiedzi. Te umiejętności można również wykorzystać przy zabawie z samogłoskami. Podając maluchowi kartonik z zapisaną na nim samogłoską, podajemy jej nazwę i wizualizujemy gestem w dowolny sposób, ale zawsze taki sam. Zaczynamy od dwóch samogłosek, lecz z czasem zwiększamy ich ilość. Pytamy dziecko, gdzie jest „A”,a gdzie „U”? Po jakimś czasie dwulatek sam zaczyna nazywać literki, wrzuca je po kolei do pudełka i ma z tego olbrzymią frajdę.

 

Niesamowitą zabawą dla dwulatka jest dobieranie obrazków do usłyszanych z magnetofonu dźwięków, mogą to być odgłosy zwierząt lub instrumentów muzycznych. Obrazki ze zwierzątkami i innymi przedmiotami, można również wykorzystać do ćwiczeń percepcji wzrokowej. Dziecko dobiera obrazek do obrazka, np. misia do misia, kotka do kotka.

 

Wybrane ćwiczenia logopedyczne z dwulatkiem powinny odbywać się w formie kierowanej przez terapeutę zabawy. Zadania mają być krótkie i dostosowane do wieku maleństwa. O formie terapii logopedycznej decyduje specjalista i uzależnia ją od postawionej diagnozy. Pamiętajmy jednak, że zadowalających efektów możemy spodziewać się przy pełnej współpracy rodziców dziecka. Tylko takie podejście warunkuje pełny sukces terapii logopedycznej.

 

Autor: Izabela Malicka
Gabinet logopedyczny „Supełek”
www.supelek.eu

gabinetmowy.com.pl



Lubisz CzasDzieci.pl?
KOMENTARZE:

Super że zamieszczacie takie artykuły!

dodany: 2011-11-03 10:56:11, przez: Agnieszka80


Napisz komentarz, pomóż innym, opiniuj treści
Treść:
Maksimum 800 znaków.
Imię:
Kod z obrazka:
Zobacz także: Kurs „W zdrowym ciele zdrowy dzidziuś –... więcej » x
Interesują mnie terminy:
Dla dzieci w wieku:
Interesują mnie wydarzenia z kategorii »

Newsletter

Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami? Skorzystaj z naszego newslettera

Zobacz co zyskujesz

Temat na Czasie

Zarezerwuj wakacje ze zniżką!

Zarezerwuj wakacje ze zniżką!

Dla osób, które w dniach 26 maja - 1 czerwca 2015 zarezerwują obóz, kolonię lub kurs językowy oferujemy atrakcyjne zniżki z okazji Dnia Dziecka!  

Domowa Akademia

Ulubiony miś...

Ulubiony miś...

W tym tygodniu Domowa Akademia Zielonej Sowy poleca artykuł o pierwszych zabawkach Twojego dziecka. Jest również konkurs, w którym do wygrania wspaniałe nagrody!  

Prezent na Czasie!

Poduszki Gryczaki: Rybka Klementyna oraz Żółw Stefan i ich trzy Supermoce To Ty i Twoje dziecko wybieracie, z której Supermocy Gryczaków korzystacie...  

Przedpremierowo!

LEGO Jurassic World

LEGO Jurassic World

LEGO® Jurassic World™ to najnowsza, z niecierpliwością wyczekiwana część gry LEGO, którą wszyscy dotychczasowi, a także zupełnie nowi fani z pewnością będą zachwyceni!  

W domu z dzieckiem

Domowa Akademia Disney uczy Świat dla dziewczynek

Sonda – Czas Dzieci

Co decyduje o wyborze przez Was szkoły językowej dla dziecka?
cena
lokalizacja
warunki lokalowe
rekomendacja znajomych
kompetencje kadry
dodatkowe meteriały dydaktyczne / dostęp do mediateki
metoda stosowana przez szkołę
inne


Kraków | Warszawa | Wrocław | Śląsk | Łódź | Poznań | Lublin | Trójmiasto

© Copyright by Czas Dzieci - Portal informacyjno-rozrywkowy 2006-2015