Kraków

Księgoduchy do poduchy
Kraków Impreza plenerowa Nasz Patronat

Księgoduchy do poduchy

16 maja 2015
Wpis archiwalny

Uwaga mali czarodzieje! Czas zmierzyć się z groźnymi Księgoduchami, uśpić ich czujność i ułożyć je do snu. Czy wystarczy wam sprytu, Mocy i odwagi, przekonacie się biorąc udział w rodzinnej grze miejskiej „Księgoduchy do poduchy” z okazji 2. Festiwalu Literatury dla Dzieci - 16 maja w Krakowie i 23 maja w Gdańsku.

 

Czarujące Królestwo to milutka kraina magów i bajkopisarzy, w którym każda księga ma dobrego ducha. Niestety, dobrego do czasu… Za sprawą głośnych eksperymentów magicznych czternaście Księgoduchów zaczęło cierpieć na bezsenność. Zamiast spać w dzień a straszyć nocą, niewyspane zaczęły strasznie straszyć w dzień i w noc, nawiedzając Czarny Zamek, Starą Bibliotekę, pracownię Alchemika Słów, Kuźnię Dobrych Książek oraz dom Maga Wyobraźni. Ze strachu magowie zapomnieli zaklęć odstraszających, a bajkopisarze zaczęli pisać straszne historie. Jeśli nie nadejdzie pomoc, królestwu grozi katastrofa…

 

 

Szukamy ochotników do misji ratunkowej. Do udziału w grze zapraszamy 3- i 4-osobowe zespoły Czarodziejów, złożone z dorosłych oraz przynajmniej jednego uczestnika w wieku 6-13 lat. Każdy Czarodziej otrzyma swój talizman, a każda drużyna mapę królestwa i pulę żetonów Mocy (drużyna zawsze musi mieć przynajmniej 1 żeton).

 

Zadaniem graczy będzie schwytanie i uspokojenie 14 Księgoduchów. Zanim je odnajdziecie i schwytacie, one będą próbowały schwytać Was i poddać strasznym próbom. Jeśli nie przejdziecie próby, jeden z członków drużyny sam stanie się duchem i pozostanie nim, dopóki inni nie przywrócą mu normalnej postaci.

 

Żeby schwytać Księgoducha, będziecie musieli poznać go, ocenić jego charakter, dobrać odpowiednią przynętę i eliksir, stworzyć pułapkę lub tajemne zaklęcie. To oznacza dużo myślenia i podejmowanie rozważnych decyzji, bo błąd może skończyć się chwilową stratą czarodzieja. Na szczęście schwytany i uspokojony Księgoduch nie będzie Was więcej straszył.

 

Za Moc będziecie otrzymać podpowiedzi i rekwizyty, będziecie ją także tracić podczas zadań. Na przykład jeśli za zadanie możecie dostać 5 punktów, ale zasłużyliście tylko na 3, dostaniecie 3 punkty i stracicie 2 żetony Mocy. Punktami zdobywanymi w grze będą żetony Szczęścia - im więcej Szczęścia zgromadzicie, tym lepsze miejsce zajmiecie na koniec gry. Szczęście będziecie mogli wymieniać na Moc, ale Moc na Szczęście już nie.

 

Każda gra rozpocznie się o godz. 11:00, a zakończy o godz. 15:00. Potem szybko podsumujemy wyniki i ogłosimy zwycięzców. Dla trzech najlepszych drużyn mamy atrakcyjne zestawy nagród, dla kolejnych siedmiu - zestawy upominków (książka i film DVD). Opisy nagród znajdziecie w Regulaminie Gry.

 

Na zgłoszenia drużyn czekamy do 13.05 (Kraków) i do 20.05 (Gdańsk) włącznie, mailem na adres: gra_krakow@fldd.pl (gra w Krakowie) i gra_gdansk@fldd.pl (gra w Gdańsku). W zgłoszeniu trzeba podać imiona i nazwiska graczy, ich wiek, kontaktowy adres e-mail oraz numer telefonu komórkowego opiekuna zespołu lub najstarszego z uczestników (w przypadku drużyn złożonych z osób niepełnoletnich). Jeśli nie macie 18 lat i gracie bez opiekuna - pamiętajcie o zabraniu na start gry wypełnionej zgody rodziców lub opiekunów na Wasz udział w zabawie (wzór znajdziecie w regulaminie).

 

W środę przed grą prześlemy Wam skrót zasad zabawy (nie ma się czego bać), z którymi radzimy się zapoznać, oraz informację o miejscu startu i zakończenia gry.

 

Zapraszamy na przygodę!

 

Poniżej zdjęcia z zeszłorocznej gry miejskiej w Krakowie i Wrocławiu.

 

 

 

 

 

 

Organizator:

Fundacja Czas Dzieci i Cafe Szafe

Wydarzenia w Krakowie

Przeczytaj również

Warto zobaczyć