Kubuś nie mówi
Jestem babcią 5 letniego Kuby, który nie mówi. Ćwiczenia z logopedą, praca w domu przyniosły rezultaty w postaci wymawiania prostych wyrazów lub sylab np. baba, mama, dziadzi, da (daj). Badania EEG wskazuj nieprawidłowy zapis w obu półkulach z przewagą po stronie lewej. Zmiany napadowe ciemieniowo-centralno-skroniowe. W szpitalu z uwagi na objawy mogące sugerować napady zdecydowano o podawaniu leków przeciwpadaczkowych (Depakine). Kuba uczęszcza do logopedy i integracji sensorycznej. Gdy "dowiedziałam się" o Pani i Pani książkach odnalazłam stronę wydawnictwa Arson i kupiłam do pracy z Kubą "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Samogłoski i wykrzykniki". Czy mój wybór jest właściwy? Jakie powinny być dalsze kroki pracy z dzieckiem (które książki lub jakie działania).
Ponadto chciałam zapytać o możliwość konsultacji u Pani, podjęcia pracy z dzieckiem lub jej ukierunkowania. Jeśli tak, to proszę o podanie niezbędnych informacji.
Pozdrawiam!
Bożena
Pytanie przesłała Pani Bożena

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Bożeno,
proszę zastosować książeczki, które Pani kupiła (ważne, by Wnuczek słuchał w słuchawkach). Słuchanie 20 minut dziennie, można podzielić na dwie, trzy sesje. Wnuczek powinien słuchać wszystkich 5 książeczek, więc trzeba to robić cyklicznie.
Poza tym stymulujemy rozwój mowy podczas ćwiczeń z serią "Kocham czytać" (www.we.pl)
Ważne także, by ustalić dominującą rękę, dlatego proszę poprosić terapeutę SI, by NIE ĆWICZYŁ SPRAWNOŚCI OBU DŁONI, tylko tę dominującą. Dominacja ręki powinna się była ustalić do trzeciego roku życia.
Wracam do Polski w połowie września, ale mogę polecić koleżankę. Proszę napisać do dr Marty Korendo na forum www.konferencje-logopedyczne.pl
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska