Problemy z 8-latką
Przeczytałam list pani Agi zatytułowany "Strachliwy nerwowy i bojaźliwy 8 latek" i mam bardzo podobny problem, ale z córką. Starsza ma 8 lat, a młodsza ma 3, dodatkowo przebywamy za granica, wiec nie mam możliwości skorzystania z porady psychologa. Moja córka ma trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu znajomości z koleżankami z klasy. Podczas zajęć szkolnych jest nie aktywna i wiecznie zmęczona. Czasami się zastanawiam czy ona nie odbiega od normy. Najgorsze jest to, że ja i mąż nie panujemy nad swoimi słowami i nerwami. Czy istnieje możliwość tymczasowej porady psychologicznej przez telefon? Proszę o pomoc.
Pytanie przesłała Pani Wioletta

Dorota Kalinowska - Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Dorota Kalinowska
Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Odpowiedź:
Pani Wioletto,
Pani sytuacja nie jest dla mnie jasna. Nie wiem od kiedy córka ma takie trudności, od kiedy Państwo przebywacie za granicą, czy może córka ma takie trudności z powodu bariery językowej? Nie wiem także, co ma Pani na myśli, że córka może odbiegać od normy?
Wspomina Pani także coś o Pani i o mężu, że nie panujecie Państwo nad słowami i nerwami, ale czy te trudne sytuacje dzieją się w Państwa relacji małżeńskiej, czy są spowodowane trudnościami córki?
Jak Pani widzi pytań mam wiele, więc trudno mi sobie wyobrazić konsultację na odległość. Nie wiem w jakim kraju Państwo przebywacie, niemniej jednak sugeruję znalezienie psychologa w okolicy. Być może psycholog szkolny (ze szkoły córki) coś Państwu pomoże, czy wskaże miejsce w którym możecie otrzymać pomoc.
Proszę się nie poddawać i poszukać pomocy.
Pozdrawiam i trzymam kciuki, aby się udało
Dorota Kalinowska