Synek
Witam serdecznie, jestem mama Kacperka u którego zdiagnozowano autyzm. Syn ma 2lata i 8 m-cy. Uczęszczamy do poradni Krasnal w W-wie dla dzieci z autyzmem. Mamy tam zajęcia z logopeda raz w tygodniu, psychologiem i terapeuta. Raz w tygodniu chodzimy też z synkiem na basen, a od września ma iść do przedszkola integracyjnego.
Synek nie mówi nic oprócz mama (ale raczej nie jest to skierowane do mnie) tato, nie, be i łał.
Zastanawiam się czy 1godz. tygodniowo pracy z logopeda to nie za mało. Co mogę zrobić jeszcze dla mojego syna? Czego jeszcze spróbować i gdzie się udać?
Może powiem jeszcze że mieszkamy na Zaciszu - Warszawa. Diagnoza została postawiona 1 miesiąc temu.
Z góry dziękuje za podpowiedz i informacje.
Pytanie przesłała Pani Iwona

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Iwono,
proszę napisać do mnie na prywatny adres mailowy (poda Pani moderator) przekażę nr telefonów logopedów w Warszawie pracujących metodą krakowską.
Oczywiście, że jedna godzina w tygodniu to kropla w morzu. Synek musi mieć dwie godziny zajęć przy stoliku dziennie. Może je Pani prowadzić sama na podstawie zaleceń logopedy. Zajęcia z logopedą 2 razy w tygodniu.
Proszę rozpocząć od programu słuchowego "Słucham i uczę się mówić" - "Samogłoski i wykrzyknienia", "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" "Sylaby i rzeczowniki" - codziennie 20 minut słuchania w słuchawkach!!! Proszę całkowicie zlikwidować telewizję, komputer i muzykę. Ćwiczenia są dokładnie opisane w książce "Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda krakowska" - www.konferencje-logopedyczne.pl
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska