Zacinanie u 3 latka
Dzień Dobry Pani Profesor
Mój synek w sierpniu będzie miał 3 urodzinki. Jest przyzwyczajony do tego, że całe dnie spędza ze mną, ale ja zamierzam wrócić do pracy, a on do przedszkola i to jest problem, bo on nie chce się ze mną rozstawać - zaraz płacze. Tydzień temu zostawiłam Go u koleżanki-sąsiadki, którą on dobrze zna, wyszłam tak, żeby on nie zauważył, bo wcześniej tzn jak się do niej wybieraliśmy mówiłam, że będę musiała na chwilkę wyjść i zostawić go tam - od razu zaczynał płakać - wiec po prostu wyszłam.
Wróciłam po 2 godzinach, koleżanka mówiła, że trochę płakał, ale się uspokoił i jak ja wróciłam nawet nie przerwał sobie zabawy, ale od tego czasu bardzo się jąka czy też zacina np je je je je jeszcze, da da dasz, że że ze. Jestem przerażona - martwimy się bardzo. Dodam, ze bardzo dobrze mówi, ale zauważyłam, że gdy tylko lekko zwrócę mu uwagę podniesionym głosem, zaczyna pytać, dlaczego ja się denerwuje na niego itp. W ogóle ostatnio zrobił się bardzo płaczliwy, gdy nie może sobie z czymś poradzić np. zamknąć drzwi.
W Pani odpowiedziach odnośnie zacinania zauważyłam, że należy odpuścić telewizję, faktem jest że obecnie syn ogląda ok 1,5h dziennie w przerwach, więc wiem, że to muszę ograniczyć, ale jest bardzo dużo na dworze. Bardzo proszę o pomóc.
Pytanie przesłała Pani Wioletta

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Wioletto,
sądzę, że Synek jest wrażliwym dzieckiem i z pewnością obserwowała Pani różne tego objawy także przed incydentem zostawienia u sąsiadki. Takie dzieci nie powinny wcale oglądać telewizji, nie tylko ze względu na nadmierną stymulację prawopółkulową, ale także z powodu treści programów i filmów.
Proszę bezwzględnie zastosować się do zakazu korzystania z telewizji i komputera. Warto także przygotować dziecko do pobytu w przedszkolu. Pokazać dziecku przedszkole, poznać z nauczycielką, zostawić na chwilę w grupie. Proszę także pamiętać o odpowiedniej liczbie godzin snu. Z diety proszę wycofać czarną herbatę, biały cukier, gazowane napoje i słodkie przekąski.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska