Kocham czytać
Witam. Uczymy synka (3 latka) czytać pani metodą. Bardzo dobrze nam idzie. Synek chętnie się uczy. Jesteśmy obecnie na etapie 3 zeszytu. Moje pytanie? Czy uczymy dziecko z danego zeszytu do momentu, aż wszystko będzie umiało bez zająknięcia? Czy może lepiej przejść do następnego etapu jeżeli widać , że dziecko potrafi odczytywać zadane sylaby, ale zdarza mu się mylić? Obawiam się, że takie przedłużanie nauki na jednym etapie może w końcu doprowadzić do tego, że dziecko się znudzi. Zaznaczam, że nauka z każdego zeszytu zajmuje nam około 3 tygodni albo dłużej ponieważ mały uczy się dziennie - 5-10 minut albo i krócej. Później już mu się nudzi.
Pytanie przysłała pani Alina

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Alino,
bardzo dobrze Pani postępuje ucząc dziecko CODZIENNIE. Wystarczy wówczas 5-10 minut. Najlepiej po około dwóch tygodniach przejść do kolejnej książeczki. Proszę teraz, gdy zaczęły się sylaby uczyć Synka tylko sylab otwartych (zakończonych samogłoską) i przechodzić do kolejnych, a pozostałe części książeczek (czyli łączenie samogłosek z sylabą i sylabę zamkniętą - zakończoną
spółgłoską) proszę zostawić do czasu przejścia do Zeszytu nr 9.
Zawsze gdy widzimy, że dziecko traci zainteresowanie proponujemy mu inną zabawę z sylabami. Te sylaby, które już dziecko częściowo zna zapisujemy na odwrocie układanek, dobieramy w pary (są moje Piotrusie sylabowe do takich zabaw), pokazujemy w ten sposób, że takie sylaby czytamy nie tylko w książeczkach.
Synek będzie świetnie przygotowany do nowej reformy oświatowej:-)
Gratuluję !
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska