Dziecko z połową mózgu
Witam,
Potrzebuje rady i pomocy jak pracować z 17m dzieckiem które jest wcześniakiem i nie ma prawej polowy mózgu.
Urodziło się z polowa mózgu. Dziecko ma częściowo niesprawna lewa stronę ciała, w tym rękę. Jest oczywiście rehabilitowane.
Dziękuję za pomoc.
Pytanie przesłała Pani Iwona

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Pani Iwono,
na szczęście funkcje mowy są w półkuli lewej, ale oczywiście należy rozpocząć intensywną terapię, by zachować przy życiu jak największą liczbę neuronów półkuli lewej oraz budować połączenia między ośrodkami lewej półkuli. Zachęcam do terapii metodą krakowską.
Terapia opisana w IV rozdziale książki "Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda krakowska" - www.konferencje-logopedyczne.pl. Oczywiście Pani Dziecko, nie jest dzieckiem z autyzmem, ale terapia neurobiologiczna jest dla wszystkich dzieci z uszkodzeniami mózgu. Bardzo waży - Program słuchowy "Słucham i uczę się mówić"- "Samogłoski i wykrzyknienia", "Wyrażenia dźwięonaśladowcze", "Sylaby i rzeczowniki" - www.arson.pl.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska