Karmienie butelką
Witam, jak nauczyć dziecko pić mleko z butelki? Syn ma 6 miesięcy i do
tej pory pił tylko z piersi, smoczka nie chce pod żadną postacią i pić z
butelki również nie. Mama mówi, że mam nie dawać piersi tylko butelkę, ale
jak długo mam go głodzić, skoro po 5,5 godzinach nadal nie złapał butelki, w
końcu uległam i dałam mu pierś. Jaką metodą go nauczyć butelki?
Pytanie przesłała PaniAgnieszka

Marta Żysko-Pałuba - Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Marta Żysko-Pałuba
Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Odpowiedź:
Pani Agnieszko,
Istnieje wiele metod pozwalających przejść z piersi na butelkę. W moim odczuciu w pierwszej kolejności powinna Pani poszukać w sobie zgody na taką zmianę i zaakceptować fakt, że Pani dziecko również potrzebuje chwili, aby zaakceptować nową sytuację i przeżyć w związku z nią własne emocje. Myślę, że jednorazowa próba przeczekania zakończona fiaskiem nie wiele pomoże, a przyniesie sporo frustracji i Pani i dziecku. Warto być może aby pierwszą próbę podjął ktoś z rodziny (tak by dziecko nie czuło Pani piersi) i by to było Pani mleko (by smak pozostał ten sam). Warto też poprosić, aby ta osoba uzbroiła się w cierpliwość i spokój. Nie wpadała w panikę, kiedy dziecko długo będzie odmawiało pokarmu. Proszę też pamiętać, że u niemowląt dosyć mocno funkcjonuję potrzeby biologiczne, które nie dopuszczą do sytuacji zagłodzenia. W moim odczuciu spokój, czas i cierpliwość przyniosą upragniony efekt pod warunkiem, że rozpoczęte działanie zostanie doprowadzone do końca. Tak by nie uczyć maluszka, że buntem, płaczem może wyegzekwować to czego chce.
Życzę powodzenia
Marta Pałuba