Strefa rodzica » Porady naszych Ekspertów

Dziecko z alalią

Szanowna Pani Profesor.
Jestem logopedą z pięcioletnim stażem. Dotychczas pracowałam głównie z dziećmi z dyslalią bądź z opóźnionym rozwojem mowy. Od niedawna rozpoczęłam terapię dziecka sześcioletniego z alalią. Dużą trudnością u dziewczynki są liczne zmiany zachodzące w strukturze fonetycznej wyrazu podczas powtarzania i nazywania. Dziewczynka prawidłowo powtarza tylko sylaby otwarte. Rozumienie jest na dobrym poziomie.

Proszę mi poradzić - Czy metoda wczesnej nauki czytania, Pani autorstwa, może okazać się pomocna w terapii ww. dziecka? Dotychczas nie korzystałam z zeszytów "Kocham czytać", a metodę znam z informacji internetowych, Pani artykułów zamieszczanych w "Logopedii". Czy taka wiedza mi wystarczy, czy może powinnam udać się do Krakowa na szkolenie?
Z poważaniem


Pytanie przesłała Pani Ula
Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda

Psycholog, logopeda

Prof. Jagoda Cieszyńska

Odpowiedź:

Miła Pani Urszulo,
uczestnicy naszych szkoleń twierdzą, że osobiste spotkanie z osobami prowadzącymi zajęcia Symultaniczno Sekwencyjną Nauką Czytania dały im bardzo dużo. Ale oczywiście są książki z których można skorzystać (m.in. "Kocham uczyć czytać") i artykuły na stronie (w zakładce "Do pobrania" www.konferencje-logopedyczne.pl )
Życzę wielu sukcesów, nie mam wątpliwości, że w sytuacji alalii metoda szybko okaże się skuteczna.


Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska

Zobacz inne porady w tematyce: alalia, terapia słuchowa,


KOMENTARZE:

Napisz komentarz, pomóż innym, opiniuj treści
Treść:
Maksimum 800 znaków.
Imię:
Kod z obrazka:

Portal czasdzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie.

Newsletter

Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami? Skorzystaj z naszego newslettera

podaj prawidłowy e-mail
Zobacz co zyskujesz

Nowinki

Eksperymentalne Warsztaty Integralnego Rozwoju

Eksperymentalne Warsztaty Integralnego Rozwoju

Nie jest tajemnicą, że mózg dziecka w wieku przedszkolnym posiada ogromne zdolności plastyczne, co pozwala dziecku na wytworzenie licznych połączeń nerwowych, a co za tym idzie, naukę bogatego repertuaru zachowań już we wczesnym okresie życia.   
Przyczyny i leczenie wad wymowy u dzieci

Przyczyny i leczenie wad wymowy u dzieci

Seplenienie, nieumiejętne wymawianie głosek oraz pojedynczych liter jest obecnie jednym z powszechniejszych problemów i to nie tylko wśród dzieci...  

Okiem CzasDzieci.pl

Tworzymy system pracy z uczniem zdolnym

Tworzymy system pracy z uczniem zdolnym

W dniach 7-9 kwietnia w Krakowie, odbyła się Ogólnopolska konferencja pedagogiczna zorganizowana przez Centrum Młodzieży im. dr H. Jordana w Krakowie wraz z Polskim Stowarzyszeniem Wychowania Pozaszkolnego im. A. Kamińskiego.  

W domu z dzieckiem

Super Mamy w Limango Domowa Akademia Słoneczniki 2014 Ucz się z nami

Sonda – Czas Dzieci

Co decyduje o wyborze przez Was szkoły językowej dla dziecka?
cena
lokalizacja
warunki lokalowe
rekomendacja znajomych
kompetencje kadry
dodatkowe meteriały dydaktyczne / dostęp do mediateki
metoda stosowana przez szkołę
inne


Kraków | Warszawa | Wrocław | Śląsk | Łódź | Poznań | Lublin | Trójmiasto

© Copyright by Czas Dzieci - Portal informacyjno-rozrywkowy 2006-2014