Nauka czytania dwulatka
Witam serdecznie. Moja córeczka za pół miesiąca kończy dwa latka. Obecnie jestem na etapie czytania trzeciej książeczki z serii "Kocham czytać". Córka uwielbia czytać te książeczki. Czytamy je codziennie, nawet do trzech razy. Bardzo mi zależy, aby jej się to nie znudziło i moje pytanie jest następujące. Jak długo powinnam pracować z jedną książeczką. Czy córka musi opanować wszystko z danej książeczki, żebym mogła przejść do następnej. Zaznaczę, że odkąd zaczęłam z nią czytać te książki, widzę z dnia na dzień postępy w rozwoju mowy. Pozdrawiam
Pytanie przesłała Pani Barbara

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Barbaro,
bardzo dziękuję za tak miłe memu sercu wiadomości.
Cieszę się, że Córeczka tak chętnie czyta. Mam nadzieję, że Pani list zachęci inne Mamy do takich "zabaw" z dzieckiem. Proszę czytać na razie sylaby otwarte (zakończone samogłoską) ze wszystkich książeczek po kolei. Czyli kolejnego dnia następną, by dziecko się nie znudziło. Gdy uzna Pani, że córeczka rozpoznaje już
sylaby otwarte, można pokazać zestawienia samogłoska + sylaba otwarta (APA, OBO itd.).
Warto sprawdzić czy córeczka potrafi sama przeczytać samogłoski i podpisywać zdjęcia i obrazki samogłoskami.
Życzę radosnych chwil podczas czytania
JAgoda Cieszyńska