Strefa rodzica » Porady naszych Ekspertów

Dwulatek nie chce powtarzać słów

Mój dwu i półroczny synek, mało mówi. jest kilka słów , które powtarza - "mama", "tata", "baba", "dziadzia", "niania", "dom", "tam", "kaka", "ał",- pies, "kaki'' - tic taki, "oć" - chodź, "mniam"- jeść, nie", "tak", "nóż", "to" umie powtórzyć kilka odgłosów zwierząt. Wszystko rozumie i umie pokazać, przynieść to o co go poproszę. Uwielbia oglądać książeczki i lubi jak mu czytam i opowiadam, potrafi się skupić na jakieś czynności nawet godzinę. Ma doskonały kontakt ze starsza siostrą, razem się bawią, układają klocki i puzzle. Przebieg ciąży w miarę dobry- pod koniec musiałam uważać na siebie i miałam założony krążek, urodził się o czasie i dostał 10 pkt, poród naturalny, przez 2 miesiące rehabilitacja z powodu słabego napięcia mięśniowego.pod kontrola neurologa przez pierwsze pól roku, bez żadnych zastrzeżeń- bez konieczności kontynuowania dalszych konsultacji. W wieku 6 miesięcy miał wykonane eeg główki- wynik jak najbardziej zadowalający, nie ma padaczki. Siadanie, chodzenie podobnie jak rówieśnicy, nie raczkował. smoczek do 10 miesiąca, pierś do półtora roczku, butelki nie miał, od 6 miesięcy pił z kubeczka, a teraz ze szklaneczki. Od 6 miesięcy uczęszczamy na zajęcia z języka angielskiego, wszystko rozumie i pokazuje, ale niestety nie powtarza. Pediatra na bilansie powiedziała, że chłopcy mówią później niż dziewczynki, żeby się nie martwić i czekać. Proszę o pomoc, jak stymulować rozwój mowy mojego dziecka, co mogę zrobić? Czy wszystko jest w porządku? Dziękuje.

Pytanie przesłała Pani Agata
Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda

Psycholog, logopeda

Prof. Jagoda Cieszyńska

Odpowiedź:

Droga Pani Agato,

podstawowym błędem było rozpoczęcie nauki języka angielskiego z dzieckiem dwuletnim, które nie mówi. Wprowadzanie języka obcego zanim pojawi się język etniczny jest czynnikiem hamującym mowę!
Dziecko w wieku 30 miesięcy powinno budować zdania gramatycznie poprawne.


Radzę:
1. Przerwać naukę angielskiego
2. Włąćzyć program - "Słucham i uczę się mówić- Sylaby i rzeczowniki"- www.arson.pl (efekt przynosi jedynie słuchanie w słuchawkach)
3. Wprowadzić powtarzanie sylab w programie "Kocham czytać" - www.we.pl

 

Dziecko, które nie mówi zdań do 3 trzeciego troku życia zupełnie inaczej rozwija swoje myślenie.


Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska

Zobacz inne porady w tematyce: stymulacja rozwoju mowy, nauka angielskiego


KOMENTARZE:

witam mam synka ma 2 latka nie bardzo mała mówi ( niema,tam tu, bum bum ku ku) ale nigdy nie słuszałam u niego nie mama tata idt tylko krzykiem reaguje na polecenia ucieka i sie smiej jak go chce np ubrac jest dzieckiem ktore urodziło sie o czsie miał 10 punktow ale ma uspiona cytomegalie igg wyrzsze miał cały czas jestesmy pod koatrola hepatploga nic sie niedziało ma terza bardzo niski tan wsakznik .dulgo borualismy sie z bakteria e-coli e moczu czesto w okresie zimowym zapada na chorował na zapalenie uszu jset bardzo pogodnym cholpczykie, bardzo dobrze bawi sie z starszymi siostrami trocze zaczyma sie martwic od pewnego czsu bo inni rówiesnicy juz mowia .bede wdzieczna za pomoc

dodany: 2012-06-12 11:04:59, przez: edyta

Witam! Od 2 mc pracuję z 34 miesięcznym chłopcem metodą symultaniczno - sekwencyjną. U chłopca występuje bardzo duże opóźnienie mowy. Jego słownik ogranicza się do pojedynczych słów z najbliższego otoczenia, występują też sterotypie językowe. Pomału zaczyna łączyć rzeczownik z czasownikiem, ale mowa jest bardzo niewyraźna z licznymi elizjami, substytucjami. Stymulujemy lewą półkulę, widać pomału efekty, ale problemem jest, że dziecko nie chce powtarzać ani dźwiękonaśladowczych wyrazów, ani prostych słów składających się z dwóch sylab. Co zrobić, by zaczęło powtarzać? Będę wdzięczna za odpowiedź.

dodany: 2011-11-21 15:18:49, przez: Anna


Napisz komentarz, pomóż innym, opiniuj treści
Treść:
Maksimum 800 znaków.
Imię:
Kod z obrazka:

Inne porady w tematyce:

stymulacja rozwoju mowy:

Portal czasdzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie.

Newsletter

Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami? Skorzystaj z naszego newslettera

podaj prawidłowy e-mail
Zobacz co zyskujesz

Artykuł na Czasie

Jak oswoić nieśmiałość?

Jak oswoić nieśmiałość?

W tym tygodniu Domowa Akademia Zielonej Sowy poleca artykuł o tym jak oswoić nieśmiałość. Jest również konkurs, w którym do wygrania wspaniałe nagrody!  

Nowinki

Uczymy się radzić sobie ze stresem

Uczymy się radzić sobie ze stresem

Każdy z nas odczuwa czasem stres. Przejdźmy przez kilka aspektów, które wspierają strategię radzenia sobie ze stresem.  
Tydzień z Charakterami - dzień piąty

Tydzień z Charakterami - dzień piąty

Jak być dobrą macochą? Jak poprawić kontakty z najbliższymi dzięki sztuce komunikacji? O tym w ostatniej, piątej odsłonie cyklu: „Tydzień z Charakterami"!  

Okiem CzasDzieci.pl

O wartości sztuki teatralnej dla rozwoju małych dzieci

O wartości sztuki teatralnej dla rozwoju małych dzieci

Z psycholog, Justyną Święcicką, rozmawia Ewelina Trzaskowska. Wszystkich, którzy zastanawiają się, kiedy pójść z maluchem do teatru i jakie przedstawienie wybrać zapraszamy do czytania.  

W domu z dzieckiem

Super Mamy w Limango Domowa Akademia Ucz się z nami EkoRodzice radzą

Sonda – Czas Dzieci

Co decyduje o wyborze przez Was szkoły językowej dla dziecka?
cena
lokalizacja
warunki lokalowe
rekomendacja znajomych
kompetencje kadry
dodatkowe meteriały dydaktyczne / dostęp do mediateki
metoda stosowana przez szkołę
inne


Kraków | Warszawa | Wrocław | Śląsk | Łódź | Poznań | Lublin | Trójmiasto

© Copyright by Czas Dzieci - Portal informacyjno-rozrywkowy 2006-2014