Zaburzenia mowy
Moja 7 letnia córka ma zdiagnozowane całościowe zaburzenia rozwoju pragmatyczno semantyczne. Mam taką prośbę, jaką metodę mi by Pani poleciła do terapii dziecka w domu.
Pytanie przesłała Pani Danuta

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Danuto,
w styczniu ukaże się moja książka z opisem wszystkich ćwiczeń, będzie dostępna na stronie www.konferencje-logopedyczne.pl. teraz zachęcam do odwiedzenia strony i poczytania artykułów na temat terapii. Pomoce do terapii (codziennie 2 godziny zajęć przy stoliku w domu).
Prawidłowa artykulacja
1. Program Słucham i uczę się mówić - „Samogłoski”, „Wyrażenia dźwiękonaśladowcze”, „Sylaby i rzeczowniki” „Rzeczowniki - fleksja” (www.arson.pl)
Stymulacja rozwoju systemu językowego
1. Wczesna nauka czytania - książeczki „Kocham czytać” (www.we.pl) - 15 minut dziennie) - dziecko powtarza, potem wskazuje odpowiednie sylaby, w ostatecznym efekcie samodzielnie odczytuje
2. Utrwalanie umiejętności czytania - „Moje sylabki” (www.wir-wydawnictwo.com)
3. Samodzielne układanie zdań - „Kocham mówić” (www.we.pl)
Stymulacja lewej półkuli mózgu
1. Szeregi i sekwencje oraz Analiza i synteza wzrokowa (www.wir-wydawnictwo.com)
2. Stymulacja lewej półkuli mózgu (www.we.pl)
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska