Agresja u 7-latka
Mój 7-letni syn jest agresywny w szkole, jego nauczycielka mówi, że jest
bardzo złośliwy dla dzieci, wykręca im ręce, pluje, bardzo dokucza. Mówiła mi też, że mam go wyciszać, w domu zachowuje się podobnie, dokucza młodszemu bratu. Proszę o pomoc, bo nie wiem jak mam mu pomóc. Proszę o rade.
Pytanie przesłała Pani Aneta

Marta Żysko-Pałuba - Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Marta Żysko-Pałuba
Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Odpowiedź:
Pani Aneto,
Informacje, które Pani podała są bardzo ubogie i nie pozwalają na podanie żadnej rady. Złośliwość, ataki agresji są obserwowane u dziecka zarówno w domu i szkole. Agresja może być przejawem wielu trudności, trudno jednak zgadywać z jakimi boryka się Pani dziecko. Rozwiązań jest wiele. Najlepszym pomysłem jest udanie się do psychologa i porozmawianie. Może Pani również sięgnąć do literatury lub poszukać zajęć dla dzieci jak np. "kontrolować złość".
Proszę też nie czekać, aż coś się stanie. Ma Pani wystarczająco dużo symptomów i informacji z zewnątrz, więc warto zacząć działać. Pierwszy krok już Pani zrobiła. Brawo. Teraz zachęcam do drugiego :-).
Pozdrawiam
Marta P.