Mikracja lewostronna
Mamy 3 miesięcznego synka z mikrocją lewostronną. Byliśmy na badaniach słuchu bera z wynikami ok 60 dB- niedosłuch-lewe ucho, natomiast prawe jest dobre. Byliśmy także u kilku lekarzy audiologów i profesorów i nie wiemy czy mamy zastosować aparat kostny, gdyż są bardzo duże skutki uboczne przy stosowaniu u tak małego dziecka z nieukształtowaną czaszką? Prosimy o poradę w tym zakresie, gdyż nie wiemy co mamy robić?
Pytanie przesłał Pan Tomasz

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Drogi Panie Tomaszu,
dla odbioru mowy najważniejsze jest ucho prawe, trzeba także mówić i śpiewać do kości po lewej stronie, aby wzmacniać nerw słuchowy. Odradzam wszczepienie aparatu kostnego, a zastosowanie zewnętrznego kostnego nie jest możliwe u tak małego dziecka. W tej chwili najważniejsza jest stymulacja słuchowa.
Mam bardzo dobre doświadczenia w terapii nawet przy braku obu małżowin. Od 9. miesiąca życia zachęcam do podjęcia terapii z uwzględnieniem nauki czytania. Wskazówki można także uzyskać od dr Sławki Orłowskiej-Popek pisząc pytania forum w portalu www.konferencje-logopedyczne.pl.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska