Proszę o poradę. Dysfleksja.
Dzień dobry. Mój syn ma 10 lat i nauczyciel podejrzewał u niego Dysfleksje. np,to co mówi nie potrafi przelać na kartkę,myli litery,P z B,nie odróżnia kiedy się pisze duże litery a kiedy małe. Przepisując tekst z czytanki zapomina wyrazów,pisze jak kura pazurem.Z matematyki jest dobry ale jak tylko dostaje zadanie z tekstem to zaczynają się u niego problemy bo nie rozumie tego tekstu,mimo ze czyta je parę razy. Udałam się z synem do psychologa i zrobił mu testy.Diagnoza brzmi :silne problemy w pisaniu i czytaniu na granicy do Dysfleksji. Także do zaświadczenia ze ma Dysfleksje to nie wystarczy. Wynika z tego ze mój syn z tymi brakami nie należy do normalnego dziecka ani do dziecka z dysfleksja. Leży po środku.Te problemy ma już od 1 klasy,i nauczyciele to u niego widza,my w domu tez.Psycholog u którego byliśmy nie zna mojego syna,jego diagnoza leży tylko na 15 minutowej rozmowie i na testach zrobionych przez inna Psychoterapeutkę. Mój syn ma Neurodermittis od urodzenia ,bardzo cierpiał i był często w szpitalach.Rozmawiałam z mężem i chcemy iść jeszcze do innej poradni po poradę.Nie wiem co mam robić. Mieszkam w Niemczech i sama mam problemy w porozumieniu się. Boje się ze mój syn będzie miał większe problemy z tego powodu w szkole. Bo jak nie mam papierka ze ma Dysfleksje to będzie oceniany jak inne dzieci i popadnie w gorsze problemy.On już ma stress i ból brzucha i głowy. Proszę o poradę.
Pytanie przesłała Pani Iwona

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Iwono,
jeśli chłopiec ma atopowe zapalenie skóry, to oznacza, że ma alergię ,która oczywiście musi mieć wpływ na naukę. Nie wiem, czy w Landzie niemieckim, w którym Pani mieszka są przepisy pozwalające na wystawienie takiego zaświadczenia, które dostałby w Polsce. Może czekają do 12. roku życia (w niektórych krajach tak to wygląda. Z pewnością udałabym się do innej poradni na pogłębione badania. Synek ma jeszcze pewnie kłopoty związane z dwujęzycznością i
jeśli to wszystko się na siebie nałożyło to jest to trudna dla niego sytuacja. Chłopiec będzie miał też problemy z nauką języka angielskiego i z pewnością potrzebuje zaświadczenia.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska