Mój synek ma 3 latka i 8 miesięcy i nie mówi pełnymi zdaniami
Witam. Mam pytanie, jak powinno rozwijać się dziecko mające 3 lata i 8 miesięcy, urodzone w 26 tyg. ciąży, wcześniak, który dużo przeszedł. Nie mówi jeszcze pełnymi zdaniami. Ucieka mi kiedy jesteśmy na dworze. Jęczy. Chodzę z nim do lekarzy, ale każą czekać i mieć nadzieje, że zacznie mówić pełnymi zdaniami. Pozdrawiam.
Pytanie przesłała Pani Agnieszka

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Agnieszko,
Pani nadzieja, że dziecko będzie mówić musi opierać się na intensywnej terapii! Jeśli chce Pani dokładnie diagnozować rozwój dziecka, proszę skorzystać z Kart Diagnozy (www.we.pl). Do natychmiastowego zastosowania polecam program "Słucham i uczę się mówić - sylaby i rzeczowniki"(www.arson.pl). Dziecko MUSI SŁUCHAĆ W SŁUCHAWKACH! Proszę zlikwidować telewizor i gry komputerowe. Zachęcam do wizyty u logopedy oraz do ćwiczeń rozwojowych. Wszystkie ćwiczenia są dokładnie omówione w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" www.we.pl. Jest już bardzo późno i każdy dzień bez terapii mowy jest dniem straconym.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska