Problem z nauką pisania cyfr u 6-latka
Witam,
mój syn pisze cyfry: 1,2,3,5,7 jak w odbiciu lustrzanym. Nie mogę go tego oduczyć. Zastanawiam się, dlaczego tak się dzieje.
Renata

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
u dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym dość często zdarzają się takie sytuacje. Warto sprawdzić jak funkcjonuje lateralizacja, czyli dominacja stronności ciała u Pani synka (oko, ręka, noga, ucho) oraz percepcja wzrokowa. Na takie badanie można zgłosić się do rejonowej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Otrzyma tam Pani również wskazówki co do zastosowania odpowiednich ćwiczeń korygujących. To powinno pomóc. Jeżeli jednak mimo ćwiczeń trudności nie miną do końca etapu klas I-III, wówczas w klasie IV będzie konieczna diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się. Miejmy jednak nadzieję, że takiej potrzeby nie będzie - pojawienie się lustrzanego pisma tylko w obrębie kilku cyfr, a nie na przykład także wielu liter, wskazuje na selektywną, pojedynczą trudność.
Serdecznie pozdrawiam
Agnieszka Sokołowska