Problem z usypianiem
Witam,
mam problem z 11,5-miesięcznym synkiem - mały nie potrafi ze mną usnąć na drzemkę w dzień. Wieczorem nie ma najmniejszego problemu z jego zasypianiem, ale w dzień zasypia z jedną babcia, drugą babcią, tatą, dziadkiem, ale nie ze mną. Tak naprawdę nie wiem z czego to wynika, fakt, że z wymienionymi wyżej osobami to nie jest takie bezbolesne zasypianie, bo synek też marudzi, zdarza mu się płakać i krzyczeć, ale ostatecznie zasypia. Fakt, mam miękkie serce i podczas mojego usypiania, kiedy zaczyna płakać, to sobie odpuszczam, bo nie mam siły z nim walczyć (moje walki nie przynoszą efektów).
Kasia

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
niestety mnie również trudno jest wyjaśnić skąd ten problem. Musiałabym przyjrzeć się jak sytuacja wygląda bezpośrednio. Jest możliwe, że jeśli karmi lub karmiła Pani piersią, mały chciałby zasypiać przy piersi i szuka Pani bliskości. Druga rzecz, dzieci bardzo dobrze wyczuwają emocje swoich mam. Jeśli on czuje, że Pani jest pełna niepokoju, może mu być trudno usnąć. Być może właśnie zmieniła Pani sposób usypiania i oboje nie możecie się w tym odnaleźć. To jeszcze bardzo malutkie dziecko i drzemka jest mu potrzebna. Nie byłoby dobrze, żeby była męką i dla niego, i dla Pani.
Właśnie zaczęła się wiosna, może proszę spróbować na razie kłaść go spać podczas spaceru w wózku i przeczekać kilka tygodni. Każdy miesiąc w życiu tak małego dziecka to duża zmiana. Jest możliwe, że za jakiś czas to, co teraz wydaje się takie trudne, zmieni się i synek będzie umiał spokojnie zasypiać przy Pani.
Serdecznie pozdrawiam
Agnieszka Sokołowska