Moja córka ma poważne problemy z mową
Witam,
moja córka ma problemy z mową. W listopadzie będzie miała 5 lat i się martwię, bo nie ma poprawy od 4-latków. Chodzi do szkoły, ma duże problemy z mową, chodzę od pół roku z córką prywatnie na zajęcia logopedyczne raz w tygodniu, dużo z nią w domu ćwiczę i nie ma żadnej poprawy. Nie wiem, co się dzieje, bardzo się martwię i nie wiem, co mogę dalej zrobić.
Aldona

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Pani Aldono,
proszę zgłosić się do poradni psychologiczno-pedagogicznej na pogłębioną diagnozę rozwoju, a także skontaktować się z doświadczonym neurologopedą. Konieczne jest wykonanie rzetelnego pomiaru słuchu u dziewczynki. Zajęcia raz w tygodniu ze specjalistą to w tej sytuacji zbyt mało. Codziennie trzeba ćwiczyć w domu, lecz nie powinna Pani sama zastanawiać się, co i jak robić. Konkretne zalecenia musi dać neurologopeda, ustawić cały program pracy, a podczas zajęć w gabinecie powinna być Pani obecna, by obserwować i uczyć się jak pracować w domu. Neurologopeda będzie kontrolował postępy dziecka i uczył Panią jak wprowadzać nowe ćwiczenia. Diagnoza w poradni będzie miała na celu ustalenie źródła opóźnienia w rozwoju mowy. Bez tego praca nie będzie dobrze ukierunkowana.
Agnieszka Sokołowska