Nerwowa 8-latka
Witam,
mam pytanie, moja córka jest strasznie nerwowa, czasami zachowuje się normalnie, a za parę minut zmienia się i się denerwuje. Jak coś jej nie pasuje to zaraz się denerwuje, z byle powodu potrafi wyzwać, kopnąć, czasem jak wstanie rano to już z nerwami, byle co ją denerwuje.
Jarosław

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
niestety Pana wiadomość zawiera zbyt mało szczegółów, żeby móc powiedzieć coś konkretnego. Ocena zmienności nastroju czy zaburzonego zachowania wymaga analizy okoliczności, w jakich tak się dzieje. Być może dziecko ma małą tolerancję na frustrujące sytuacje, typu porażka w grze planszowej czy niepowodzenie w zadaniu szkolnym, być może chodzi o obecność określonych osób lub rzeczy. Jeżeli zmienność zachowania jest wyraźnie nasilona i przekracza normy typowe dla wieku, należy się sprawie poważniej przyjrzeć i pomóc dziewczynce nauczyć się rozładowywać emocje w konstruktywny sposób. Proszę zapytać o opinię i wskazówki nauczycielkę w szkole lub pedagoga albo psychologa szkolnego.
Agnieszka Sokołowska