Problem płaskiej główki
Witam serdecznie,
zacznę od tego, że jestem już mamą małego szkraba i aktualnie jestem w drugiej ciąży. Przy pierwszym synku mieliśmy problem z płaską główką. Zaczęliśmy coś działać w tym temacie około 4 miesiąca. Kupiliśmy poduszkę z otworem w środku -BABYMOOV klin pod główkę love
breath oraz wałeczki które uniemożliwiały odwrócenie się malucha na drugą stronę.
Powiem szczerze, że nie widziałam szczególnych rezultatów choć tak jak uspokajał nas nasz pediatra główka sama się ukształtowała i dziś wygląda
bardzo ładnie, choć przyznam, że w porównaniu z dziećmi które mają główki z tyłu jak piłeczki to do takiego kształtu główce naszego synka jest bardzo daleko. W związku z tym już teraz, będąc jeszcze w ciąży chciałabym się przygotować w tym temacie na przyjście drugiego dziecka, aby uniknąć niepotrzebnego stresu. Myślałam o zakupie jednego z dwóch materacy:
-Lifenest Ubimed Oddychający Materacyk lub
-Ergonomiczny materac dla niemowląt Cocoonababy Biały, Red Castle Bardzo proszę o opinię który materac będzie lepszym pomysłem, lub być może zasugeruje Pan nam jeszcze inne wyjście, żeby uniknąć tego problemu. Z góry dziękuję za poradę.
Mama Barbara

Mgr Wojciech Dutka - Fizjoterapeuta
Mgr Wojciech Dutka
Fizjoterapeuta
Odpowiedź:
Witam Panią,
niestety nie pomogę Pani w doborze materaca dla dzidziusia. Nazwy firm, które Pani wymieniła są mi nie znane, sam nie potrafię wymienić choćby jednej firmy produkującej takie materace. Doradzić mogę tyle, że odnosząc się do biomechaniki kręgosłupa oraz neurofizjologicznej strony rozwoju dziecka, potrzebny jest taki materac, który zapewnia PEŁNĄ swobodę ruchu zarówno dla główki jak i całego kręgosłupa. Dlatego najlepiej jeśli jest to płaska, w miarę sztywna powierzchnia. Deformacje główki dziecka jeśli nie wynikają z wad genetycznych czy strukturalnych, są najczęściej wynikiem zaburzeń postawy niemowlaka w pierwszych tygodniach życia. Proponuję dokładnie sprawdzić postawę synka z uwzględnieniem ruchomości poszczególnych odcinków kręgosłupa.
Pozdrawiam gorąco,
Wojciech Dutka