3-latek nie bawi się z dziećmi w przedszkolu
Witam,
jestem nauczycielem grupy najmłodszej w przedszkolu (3-latki). Mam chłopca,
który jest bardzo mądry. Niestety niepokoi mnie to, że nie chce się bawić z rówieśnikami. Zachęcam go do zabawy, chcę bawić się z nimi, niestety on odmawia. Lubi gdy układam z nim różne układanki, puzzle, gdy bawimy się w zabawy kołowe - zawsze w nich uczestniczy i chętnie jest np. niedźwiedziem,
rolnikiem itp. Nie ma żadnego problemu podczas występów, odważnie recytuje
wierszyki, tańczy, śpiewa. Nie wiem co robić, żeby chciał bawić się z rówieśnikami.
Pozdrawiam,
Ela

Renata Trojan - Psychoterapeuta, specjalista terapii uzależnień, socjoterapeuta
Renata Trojan
Psychoterapeuta, specjalista terapii uzależnień, socjoterapeuta
Odpowiedź:
Witam Panią,
trudno odnieść się do tego problemu bez bliższych informacji o dziecku. Ważne jest zebranie wywiadu od rodziców na temat tego, jak chłopiec rozwija się od momentu narodzin, czy rodzice również obserwują u niego takie trudności w relacjach z rówieśnikami. Być może w domu jest to naturalna sytuacja -chłopiec ma tylko kontakt z dorosłymi i nigdy nie był stymulowany w kierunku zabaw z rówieśnikami. Proszę kontynuować próby wprowadzania chłopca do grupy dziecięcej, może dobre byłoby przydzielenie mu kolegi/koleżanki na dany dzień, z którymi mógłby spędzać czas, może inspirowanie dzieci do zabaw w małych grupach lub parach również spowoduje u niego konieczność wejścia w interakcje rówieśnicze. Proszę również zaprosić na swoje zajęcia psychologa przedszkolnego, aby mógł zaobserwować zachowanie chłopca i zasugerować adekwatne postępowanie.
Pozdrawiam,
Renata Trojan