Kontakt z synem na Święta
Dzień dobry,
mam do państwa pytanie odnośnie kontaktów z synem 7-letnim w Święta. Jak jest korzystniej dla dobra dziecka ustalić kontakty w Święta Bożego Narodzenia i
Wielkiej Nocy. Czy powinno spędzać jedno ze Świąt w całości na przemian z jednym z rodziców? Czy korzystniej jest dzielić każde święto na pół, z każdym rodzicem? Nadmienię, że mieszkam w odległości ok 40 kilometrów od stałego miejsca zamieszkania syna.
Pozdrawiam
Robert

Renata Trojan - Psychoterapeuta, specjalista terapii uzależnień, socjoterapeuta
Renata Trojan
Psychoterapeuta, specjalista terapii uzależnień, socjoterapeuta
Odpowiedź:
Witam Pana,
zachęcam przede wszystkim do rozmowy z mamą chłopca i wspólnego wcześniejszego podjęcia decyzji o tym, co dla syna będzie najlepsze. Państwo najlepiej znacie swoje dziecko i jego potrzeby. Warto także o to zapytać chłopca, ale nie wymuszać na nim podjęcia decyzji. To rola Państwa - rodziców.
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, jaki sposób spędzenia świąt jest korzystniejszy. Czasem dzieci bardzo przeżywają gwałtowne zmiany w sytuacji życiowej: wyjazdy, zmiany miejsca pobytu, osoby, które się nim opiekują. Również są dzieci, które lubią na krótko wyjechać z domu i zaraz do niego wrócić. Jaki jest Pana syn, jakie są jego potrzeby i możliwości adaptacyjne wiecie tylko Państwo - jego tata i mama. Pan nic na ten temat nie pisze. Odległość nie ma tu najmniejszego znaczenia. Jeżeli są chęci i dobra wola ze strony obydwojga rodziców, święta można zorganizować tak, aby wszyscy mogli się cieszyć czasem spędzonym z bliskimi.
Pozdrawiam serdecznie,
Renata Trojan